محسن عراقی زاده عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی از عصر امروز تحت تاثیر جریانات جوی فعال صحرای قره قوم ترکمنستان واقع در شمال شرق این استان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: از عصر فردا و طی روز شنبه آتی از غلظت گرد و غبار و گرد و خاک در نیمه شمالی و نوار شرقی خراسان رضوی کاسته خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز یکشنبه هفته آتی فضای استان دوباره از ناحیه جنوب شرقی تحت تاثیر کانونهای گرد و خاک قرار خواهد گرفت که پیامد آن افزایش غلظت ذرات است.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز گفت: طی سه روز آینده با تاثیر امواج شمال شرقی بر روی استان شاهد افزایش ابرناکی و کاهش دما به ویژه در نیمه شمالی و نوار شرقی خواهیم بود.
یحیی قاینی پور افزود: در این مدت پدیده غالب در سطح استان گرد و غبار و گرد و خاک پیش بینی شده که افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا را بدنبال دارد.
وی با اشاره به روند کاهش دما در خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای امروز هوای مشهد به 28 درجه رسید و برای فردا جمعه و شنبه آتی به ترتیب 20 و 21 درجه پیش بینی شده است. کمینه دمای هوای این شهر نیز در همین مدت بین 8 تا 11 درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.