علیرضا قامتی روز شنبه در مراسم راهپیمایی 13 آبان افزود: تفکر انقلابیگری امروز در تمام دنیا توسعه پیدا کرده و این اندیشه تداوم دارد تا تمام دنیا به آن دست پیدا کنند. این همان علت عصبانیت آمریکا است.
وی راهپیمایی این روز را در راستای وقوع سه واقعه در 13 آبان سالهای مختلف دانست که یکی از دلایل محوری انقلاب در قبل، حین و بعد از آن به شمار می‌آید و ادامه داد: 13 آبان سال 43 امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید و 13 آبان 57 راهپیمایی دانش آموزان و دانشجویان علیه رژیم پهلوی رقم خورد و در آخر نیز در 13 آبان 58 لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان خط امام (ره) تسخیر شد.
فرماندار قوچان گفت: دانشجویان خط امام(ره) از همه دانشگاهها گرد هم آمده و سفارت آمریکا را به ‌عنوان مرکز فساد و توطئه تسخیر کردند. آمریکا در برابر این اقدام سکوت نکرد و جنگ علنی خود را علیه ملت ایران با ورود به صحرای طبس آغاز کرد اما خداوند جواب این شیطان بزرگ در آن صحرا به‌ خوبی داد.
وی افزود: سرآغاز انقلاب و ادامه پیدا کردن چرخه 13 آبانها ظلم‌ستیزی مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا و یکصدایی مردم در شعار مرگ بر آمریکا بود. استکبار همیشه به دنبال محدودیت در تمدن، تبعیض و بی‌عدالتی بوده و مردم در رژیم پهلوی امکان حضور در بسیاری از مجامع و محافل را نداشته‌اند تا در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و علمی به آمریکا وابستگی داشته باشیم.
وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است و از قیام امام خمینی(ره) گروهها و سازمانهای مختلفی بدین منظور تشکیل داده و تا به امروز نیز این تفکر دشمن ادامه دارد. دشمن استعمار فکری و فرهنگی را دنبال و از جنگهای نوین فرهنگی علیه مردم ما استفاده می‌کند. این توطئه‌ها با هوشیاری مقام معظم رهبری شناسایی، خنثی و به خود آنها برمی‌گردد .
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی **انتشار: حسین کریم زاده
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.