به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و امسال به لحاظ شرایط خاص اهمیت ویژه ای دارد.
وی اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا به ملت ایران توهین و آنها را تحقیر و حتی تروریست خطاب کرده و لازم است در راهپیمایی 13 آبان با انسجام بیشتر و حضوری پررنگ تر از سال های گذشته شرکت کنیم.
حجت الاسلام خاتمی افزود: همه اقشار مختلف مردم ایران به اعتراض خصلت امپریالیستی آمریکا حضوری قوی تر داشته باشند و این راهپیمایی فقط منحصر به دانش آموزان و دانشجویان نباشد.
وی بیان کرد: خوشبختانه دیوانگی رئیس جمهوری آمریکا به اجتماع و اجماعی در بین تمامی جریانهای فکری و سیاسی با گرایش های مختلف منجر شده که خود را زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی می بینند و از سوی دیگر روسای قوا و سلایق مختلف نیز نفرت خود را در عمل و بیان ابراز کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: سه حادثه بزرگ و مهم در روز 13 آبان و زمان های مختلف رخ داد که یکی از این وقایع بازداشت حضرت امام (ره) و تبعید ایشان به ترکیه بود.
وی افزود: امام راحل به قانون تحقیر آمیز کاپیتولاسیون اعتراض کردند که براساس آن اتباع آمریکایی در ایران مصونیت قانونی و حقوقی داشتند و به عبارتی اگر جنایتی مرتکب می شدند در کشوری که زندگی می کنند، دادگاه و نیروی انسانی آن صلاحیت بازداشت و بازجویی و محاکمه را نداشتند.
وی اظهار کرد: 13 آبان سال 57، 60 نفر از دانش آموزان تهرانی که برای همدری با دانشجویان تهرانی در اعتراض به کشتار و حکومت نظامی طاغوت مستقر شده بودند توسط دژخیمان رژیم منفور پهلوی به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند که این روز به عنوان روز دانش اموز نامگذاری شد.
امام جمعه زنجان ادامه داد: مناسبت دیگر 13آبان 58، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است که به کانون توطئه تبدیل شده بود.
وی اظهار کرد: جمعی از دانشجویان انقلاب پیرو خط امام با هدایت و راهنمایی تعدادی از روحانیون این لانه جاسوسی را فتح کردند.
حجت الاسلام خاتمی گفت: حرکت ارزشمند دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در مبارزه با شیطان بزرگ به عنوان انقلاب دوم و بلکه والاتر از آن از سوی امام (ره) نامگذاری شد.
وی یادآوری کرد: مقام معظم رهبر ی برای ایستادگی در برابر شیطان بزرگ فرامین لازم را ارائه کرده اند و این در حالی است که تلاش دشمنان نابودی ایران و محو آن از روز نقشه جغرافیا است.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان در 39 سال گذشته توطئه های مختلفی را انجام دادند و در این میان مقاومت ملت ایران موجب عقب نشینی آنها شده است.
وی همچنین از فراهم کنندگان زمینه برگزاری اجتماع بزرگ 20 میلیونی اربعین حسینی قدردانی کرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.