به گزارش ایرنا، سید امیر مرتضوی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره مفلحون واحد های صنعتی در مشهد افزود: در این راستا از مدیران واحدهای صنعتی دارای مشکل دعوت شده و پس از گفت و گو، بدون تشکیل پرونده قضایی، مشکل آنها پیگیری و راه حل لازم در باره آن اتخاذ شد.
وی اظهار کرد: از سال 1392 تاکنون از 200 واحد صنعتی خراسان رضوی توسط قضات و مسئولان قضایی بازدید به عمل آمد و مشکلات آنها از نزدیک بررسی شد.
وی گفت: اغلب مسائل و مشکلات بخش تولید استان از مواردی همچون عدم طرح مسائل واحدها در رویه خاص خود، نبود شورای امر به معروف و نهی از منکر در واحدها، تجمع جلسات حل مشکلات فقط در نهادهای مرتبط با آنها، اطلاع رسانی ضعیف برای معرفی تولیدات واحدهای صنعتی به بازار ناشی می شود.
مرتضوی افزود: امر به معروف و نهی از منکر راه اصلی رسیدن به اهداف الهی و سنگر انسان در مقابل هجمه های فرهنگی و انحرافات دینی است.
وی اظهار کرد: پیش درآمد هر مساله ای، پیشگیری یا همان امر به معروف و نهی از منکر است که به معنای نظارت همگانی می باشد.
وی گفت: به همین منظور دستگاه قضا اقدام به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در واحدهای تولیدی استان نمود تا همه مسائل در آن بررسی شود.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی به صورت مستمر طبق دستورالعملی که در زمینه مسائل اقتصاد مقاومتی دارد کارگروهی تشکیل داده است تا تمام موارد رصد و بررسی شود و از ایجاد مشکل برای صاحبان صنعت پیشگیری گردد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: امر به معروف و نهی ازمنکر در حوزه تولید مصادیق بسیار دارد که باید در همه جبهه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به ویژه رابطه بین کارگر و کارفرما به منصه ظهور برسد.
مسعود مهدی زاده مقدم افزود: جشنواره مفلحون براساس ابلاغیه رئیس ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بین واحدهای صنعتی این استان برگزار می شود که 10 شاخص و 6 معیار برای تجلیل از برگزیدگان شهرکها و نواحی صنعتی اعلام شده است.
وی بهره وری در تولید، معرفی محصول برای مصرف داخلی، توسعه واحد صنعتی، تولید صادراتی، رشد تولید، ارتقای کیفیت تولید، تثبیت اشتغال مولد و افزایش نیروی انسانی را از شاخص های مزبور برشمرد.
در این همایش از 32 کارآفرین و 34 کارگر واحدهای صنعتی نمونه در شهرکها و نواحی صنعتی استان قدردانی شد.
45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که 38 واحد از این تعداد فعال هستند.
همچنین 43 درصد از صنایع فعال، 49 درصد اشتغال صنعتی و 30 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان است.
پنج هزار و 352 هکتار از مساحت شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به عملیات صنعتی اختصاص دارد که از این میزان تاکنون سه هزار و 561 هکتار برای ایجاد واحدهای صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.
همچنین تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و 778 فقره است که از این تعداد 2 هزار و 408 فقره در قالب ایجاد واحد صنعتی است.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.