محمدعلی نبی پور روز دوشنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین آسیب پذیری این شهرستان در بخشهای آبرسانی، گازرسانی، تاسیسات برق و استحکام بخشی ساختمانها و به خصوص بافتهای فرسوده است.
وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی همچون خط انتقال طولانی و 120 کیلومتری آب و فرسودگی بخش زیادی از بافت شهری ظرف سالهای گذشته توجه خاصی به مقوله پدافند غیرعامل و افزایش آمادگی دستگاههای اجرایی در گناباد نشده است.
فرماندار گناباد گفت: مسئولان باید در اجرای طرحهای عمرانی و مهندسی سرفصلی را برای پدافند غیرعامل در نظر بگیرند و ساماندهی شبکه های خدمات رسانی و زیر ساختهای مورد توجه قرار گیرد.
وی از توجه ناکافی به مقوله پدافند غیرعامل در طرحهای عمرانی نیز انتقاد و بیان کرد: نباید افزایش هزینه ها و مدت زمان اجرای طرحهای عمرانی به مانعی برای توجه ناکافی به پدافند غیرعامل تبدیل شود بلکه این مهم باید به عنوان یک ضرورت در برنامه ریزیها و طرحها منظور گردد.
او همچنین خواستار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه جلب مشارکت عمومی برای توجه به پدافند غیرعامل شد و افزود: هیچ دستگاه اجرایی بدون توجه به مشارکت و آموزش مردم در این بخش موفق نخواهد بود. گناباد با توجه به موقعیت خود از سالهای گذشته تاکنون همواره به عنوان یکی از کانونهای بحران اعم از خشکسالی، سیل و زلزله مطرح بوده است.
نبی پور بر نشستهای توجیهی و آموزشی برای تبیین ضرورت پدافند غیرعامل و آشنایی دستگاههای اجرایی و مسئولان با مباحث مختلف این بخش تاکید و بیان کرد: باید مقوله پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مهم در ادارات و سازمانها نهادینه شود.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می‌ شود که با اجرای آن می ‌توان از خسارتهای مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و نیز تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
ششم لغایت دوازدهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.