به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی یکشنبه در نخستین روز از هفته بسیج دانش آموزی در دیدار با فرماندهان واحدهای این قشر از بسیج افزود: امت ایران اسلامی درس ایثار و مقاومت و جهاد و مقابله با ظلم و استکبار را از سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) آموخته و این فرهنگ نسل به نسل به جوانان امروزی و آینده در حال انتقال است.
وی از شهید فهمیده و حججی به عنوان تربیت یافتگان مکتب سیدالشهدا(ع) یاد کرد و گفت: این شهدا در دوران دفاع مقدس و نسل امروز انقلاب اسلامی ثابت کردند که روحیه جهاد و شهادت طلبی در جوانان این کشور نهادینه شده است.
عصمتی با بیان اینکه راه نجات ملت های مظلوم مقاومت و مقابله با زیاده خواهی جبهه استکبار است، افزود: ایثار و مقاومت در برابر زورگویان عالم مستلزم روحیه جهاد و خودباوری، ایمان به خدا و ایثار و شهادت است تا بتواند در برابر مستکبران پیروز باشند.
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه نیز گفت: امسال برنامه های هفته بسیج دانش آموزی با شعار 'دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی' در سطح مدارس دخترانه و پسرانه این شهرستان برگزار می شود.
سرهنگ پاسدار علی نیک یاد افزود: بیش از 25 برنامه شامل، صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی، اجرای پدافند غیر عامل در مدارس، یادواره های شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی بخشی از این برنامه ها است.
هم اکنون در شهرستان تربت حیدریه 20 حوزه بسیج و 10 کانون اقشار دائر و فعال است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم *انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.