قاسم آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح از سال 1386 آغاز و با توجه به روند تامین اعتبار بطور میانگین هر سال در سطح 150 تا 200 هکتار از تاغزارها عملی شد.
وی ادامه داد: طرح پرورش و جوانسازی تاغزارها در محدوده روستاهای کلاته میرعلی، ملوند، حارث آباد و دولت آباد بخشهای مرکزی و روداب شهرستان سبزوار اجرا شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: این شهرستان در کانون بحرانی فرسایش بادی قرار دارد. پارسال برای مهار و جلوگیری از افزایش بیابانها و فرسایش بادی در 120 هکتار از زمینهای بیابانی با اعتبار 2 میلیارد ریال درختان تاغ در گونه‌های مختلف با بذرپاشی، نهالکاری مستقیم، پرورش و ‌نهالکاری با استفاده از انحراف و پخش سیلابها کاشته شد.
وی همچنین نابودی تاغزارهای برای تولید ذغال را یک تهدید توصیف و بیان کرد: اداره منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضا در حد توان جلوی این پدیده را گرفته و همچنین فروش ذغال در سطح شهرستان سبزوار ممنوع شده است.
800 هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری شهرستان سبزوار عرصه منابع طبیعی است. برای 750 هزار هکتار از زمینهای ملی در سبزوار سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.