سعید باستانی در این پیام که روز یکشنبه در اختیار دفتر ایرنا در تربت حیدریه قرار گرفت افزود: با این سخنان مردم ایران بیش از گذشته با عزت، حکمت و مصلحت که رئوس سیاست خارجی ایران اسلامی است در کنار دیپلماتهای توانمند خود از این مرحله تاریخی سربلند بیرون می آیند.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه ایراد چنین سخنانی علیه نظام جمهوری اسلامی از این شخص قابل پیش بینی بود، اما باور پذیر نبود که رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حالی که هر سال اسناد بیشتری از دخالت این کشور در کودتای ننگین 28 مرداد منتشر می شود و جهانیان خاطره هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران را از یاد نبرده ‌اند، چشم بر این همه واقعیت بسته و جمهوری اسلامی ایران را نه تنها به حمایت از تروریسم متهم کند، بلکه سپاه پاسداران عزیز را که در مقابل داعش که دست پرورده آمریکاست ایستاده است به حمایت از آشوبهای منطقه ای متهم نماید.
باستانی در ادامه پیام خود آورده است: اوج بلاهت و رذالت در سخنان ترامپ آنجاست که از یک عنوان جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد و بعد در آخر خود را مذبوحانه دوست ملت ایران معرفی نمود.
وی گفت: این سخنرانی بیش از آنکه در جهت منافع ایالات متحده آمریکا باشد، به نفع سعودی ها و رژیم اشغالگر قدس است و ایراد کننده آن یا هنوز در حال و هوای انتخاباتی است یا سرمست جشن ها و رقص شمشیرهای عربی است، هر چه هست نقش حقوقی خود را نمی داند و آگاه نیست که با این سخنان و به چالش کشیدن امضای رئیس دولت قبل از خود، بی اعتمادی جهانی به آمریکا را به تصویر می کشد.
وی افزود: در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی و قدرتهای جهانی پایبندی ایران به برجام را تایید کردند، ترامپ با خوی و خصلت فرعونی خود در مقابل همه آنها می ایستد و حقیقت را نفی می کند لذا این رفتار شبیه رفتار یک شومن است تا یک رئیس جمهوری.
وی اظهار کرد: ملت شریف ایران با توکل به قدرت لایزال الهی پشت سر رهبر فرزانه و رئیس جمهوری محبوب که پاسخ مقتدارنه و محکم به این شخص دادند، با حفظ اتحاد و انسجام خود در صحنه حضور دارند و وحدت سراسری که بعد از این سخنان در کشور شاهد هستیم نشانی از این واقعیت است.
باستانی ادامه داد: برجام پس از ماه ها مذاکرات فشرده به دست آمده و در شورای امنیت به تصویب رسیده است و این توافق نامه با تکیه بر مفاد حقوقی آن در چهارچوب اصولی خود غیر قابل مذاکره مجدد است.
وی گفت: برجام یک سند بین المللی معتبر بین هفت طرف قدرتمند می باشد نه یک توافق نامه دو طرفه که با حذف یکی مخدوش شود.
وی افزود: اینجانب همگان به ویژه مردم شریف حوزه انتخابیه خود را به وحدت بیش از پیش برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا دعوت می کنم.
1744 / 6053 خبرنگار: علی اصغر افتاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.