مجتبی شاکری روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌ گذاری شهرستان خلیل آباد گفت: جهاد کشاورزی این شهرستان با ایجاد اشتغال برای 920 نفر بیشترین سهم در این زمینه را دارد.
وی تلاش برای تحقق شعار امسال و تولید و اشتغال را از اهداف دولتمردان دانست و افزود: امروزه توسعه اشتغال جوانان یک جهاد محسوب می ‌شود و تمام مدیران باید همانند رزمندگان دفاع مقدس که برای حفظ ارزش ‌های نظام در جبهه حضور داشتند برای ایجاد اشتغال نیز جهاد گونه تلاش کنند.
وی توانمندسازی زنان جامعه با نگاه ویژه به روستاها را از اهداف تسهیلات مشاغل خانگی عنوان و اظهار کرد: با توجه به درصد نرخ بیکاری در خلیل ‌آباد، پنج میلیارد ریال برای مشاغل خانگی در این شهرستان در نظر گرفته ‌شده است.
شاکری با تأکید بر حمایت همه‌ جانبه و کمک بانک ‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: بانک ‌ها باید موانع موجود را از سر راه پرداخت وام و تسهیلات بردارند.
وی افزود: مدیران باید جذب اعتبارات مشاغل خانگی، ایجاد اشتغال و ثبت در سامانه رصد را جدی بگیرند و از هیچ تلاشی برای جذب این اعتبارات دریغ نکنند.
وی اظهار کرد: بازرسی و نظارت بر پروژه ‌های اشتغال و ایجاد اشتغال واقعی باید در دستور کار تمام دستگاه ‌ها باشد و تیم ‌هایی در شهرستان تشکیل شود که بر این موضوع به طور ویژه نظارت کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل ‌آباد نیز در این نشست گفت: اعتبار مشاغل خانگی هر سال با توجه به جمعیت بیکار شهرستان در نظر گرفته می ‌شود که در این راستا امسال پنج میلیارد ریال به خلیل ‌آباد اختصاص یافته است.
حمیدرضا صدیقی بابیان اینکه متقاضیان مشاغل خانگی توسط دستگاه‌ های مختلف شناسایی و پرونده آنان تشکیل شده است افزود: 35درصد اعتبارات مشاغل خانگی به‌ صورت مستقل و 65 درصد به‌ صورت پشتیبان ابلاغ می‌ شود لذا دستگاه ‌های اجرایی باید افراد توانمند برای دریافت این تسهیلات معرفی کنند.
وی اظهار کرد: برای استفاده از اعتبارات مشاغل خانگی، مناطق روستایی باید در اولویت قرار گیرند.
مسئول بسیج سازندگی خلیل آباد نیز در این نشست گفت: این نهاد طبق تفاهم‌ نامه با آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) 10 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌ الحسنه برای شهرستان در نظر گرفته است.
محمود فتحی افزود: بسیج سازندگی در 2 بخش افراد ضعیف و متوسط شهرستان و کارگاه‌ هایی که راکد و نیمه راکد هستند و مشکل سرمایه در گردش دارند، تسهیلات پرداخت می کند.
وی اظهار کرد: سه میلیارد ریال تسهیلات صنایع تبدیلی نیز برای خلیل ‌آباد در نظر گرفته ‌شده که بخشی از آن پرداخت ‌شده است.
شهرستان خلیل آباد در 242 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.