به گزارش ایرنا هادی ایزدی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات رونق اشتغال به متقاضیان احداث واحدهای تولیدی کوچک اختصاص می یابد و با راه اندازی این واحدها برای یک هزار نفر از افراد جویای کار اشتغال ایجاد می شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد هم گفت: 210 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی درسال گذشته توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی ، صندوق کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شد.
سید حسین شریفی مقدم افزود: از این میزان چهار میلیارد و 600 میلیون ریال به عنوان تسهیلات پشتیبان به بخش مشاغل خانگی در نظر گرفته شده که یک میلیارد و 800 میلیون ریال آن تخصیص یافت و یک میلیارد ریال آن هنوز اختصاص نیافته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد نیز گفت: 49 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغال در قالب 891 طرح پارسال به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.
هادی آریان نژاد افزود: از این میزان 36 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات اشتغال در قالب 266 طرح و 12 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات در قالب 625 فقره وام کارگشایی پرداخت شد.
رئیس اداره بهزیستی گناباد هم از از پرداخت هفت میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به 49 مددجوی زیر پوشش بهزیستی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.
مجتبی حسین نژاد گفت: از مجموع دو هزار و 26 معلول در گناباد 451 نفر شاغل و 755 نفر جویای کار هستند و بقیه به دلیل ناتوانی جسمی قادر به انجام کار و یا متقاضی آن نیستند.
معاون فرماندار گناباد هم خواستار نظارت بیشتر متولیان ذیربط بر روند پرداخت تسهیلات برای جلوگیری از انحراف در هزینه کرد آنها از مسیراصلی خود شد.
محمود صادقی گفت: دستگاههای اجرایی برای جلوگیری از بازگشت اعتبارهای اشتغال، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به جذب آن اقدام کنند.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.