سرهنگ جواد جهانشیری روز شنبه با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی در مشهد همزمان با هفته نیروی انتظامی، افزود: در تلاش هستیم مراکز پلیس فتا در سایر شهرستانهای استان نیز راه اندازی شوند.
وی ادامه داد: پلیس فتا مجموعه ای نوپاست و در راستای سیاستهای ابلاغی در بحث تامین امنیت فضای مبادله اطلاعات سند راهبردی با عنوان 'سند فضای تولید و تبادل اطلاعات در فضای مجازی' تدوین شد و بهمن 1389 این پلیس تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: انتظارات مردم از پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ویژه است بنابراین ایجاد و حفظ احساس امنیت عمومی در فضای سایبری در اولویت قرار دارد.
وی افزود: با رشد نقش آفرینی فناوری اطلاعات در زندگی خصوصی، اجتماعی، ملی، منطقه ای و فراملی باید برای هر موضوعی آینده نگری داشت لذا همزمان با شکل گیری پلیس فتا عضوگیری از بهترین تخصصهای این حوره انجام و شرایط زیرساختی نیز برای فعالیت آن فراهم شد.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: برای حدود 27 سازمان در مقوله تامین امنیت فضای سایبری وظیفه تعریف شده و پلیس فتا به عنوان یکی از این اعضای این مجموعه با انجام صحیح ماموریتها و استفاده مطلوب از زمان به نتایج مطلوب در راستای حراست از ارزشهای ملی دست یافته و در مسیر اجرای دقیق سیاستهای نظام جمهوری اسلامی حرکت می کند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران امنترین کشور در منطقه است. تامین امنیت در اقصی نقاط ایران و مرزها به برکت خون شهدا از زمان دفاع مقدس تاکنون حاصل شده است. باید امنیت را در نقطه مطلوب نگه داریم.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: ایجاد امنیت روانی و ایده آل برای پلیس فتا ملاک است. حفظ ارزشهای اسلامی ایرانی، ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و حفظ امنیت حریم خصوصی افراد در فضای سایبر از اهداف پلیس فتا هستند.
وی به فعالیت پنج واحد عملیاتی در پلیس فتا اشاره و بیان کرد: در این چارچوب اداره تشخیص و پیشگیری عهده دار رصد فضای مجازی برای کشف جرائم در این حوزه است. در اداره 'اطلاعات جرائم' نیز پرونده ها برای ارسال به اداره مبارزه آماده می شوند.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در اداره فنی و آزمایشگاه دیجیتال پلیس فتا نیز ادله جرم و مستندات جمع آوری و ضمیمه پرونده شده و پس از آن پرونده برای تصمیم گیری به مرجع قضایی ارائه می شود.
وی گفت: در اداره اجتماعی پلیس فتا نیز بارگذاری اخبار، آگاهسازی و به روز رسانی سواد سایبری شهروندان در حوزه های مختلف دانش آموزی، پایگاههای بسیج و مراکز فرهنگی سطح شهر از طرق مختلف نظیر آموزشهای نظری، تولید اینفوگرافی، موشن گرافی، ساخت تیزر، مقالات و کتابهای علمی در این حوزه عملیاتی می شود.
دبیر خبر ایرنا در خراسان رضوی نیز در این نشست با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: تامین و ارتقای نظم و امنیت از اهداف اصلی ماموریتهای انتظامی است که البته در مقوله تامین امنیت بیش از امنیت ظاهری، حفظ و ارتقای احساس امنیت در افکار عمومی در اولویت قرار دارد.
حسین کریم زاده افزود: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در این بعد خود را همراه و یاور نیروی انتظامی می داند و با انعکاس بهنگام، جامع و تخصصی اخبار در راستای حفظ و ارتقای احساس امنیت گام برمی دارد.
وی با بیان اینکه پلیس فتا تشکیلاتی جوان و پویا است ادامه داد: این پلیس تخصصی از معروفترین و شناخته شده ترین بخشهای پلیس است که تاکنون به خوبی عمل کرده و بر این اساس هرکس که در فضای مجازی قصد شوم داشته باشد از ناحیه حضور و فعالیت دائمی پلیس فتا احساس ناامنی می کند.
وی گفت: پلیس فتا در مقولات اطلاع رسانی و آموزش باید قویتر از سایر قسمتها عمل کند و خبرگزاری جمهوری اسلامی آماده همکاری با این پلیس تخصصی در زمینه انتقال اطلاعات و موارد آموزشی به مخاطبان است.
هفته گرامیداشت نیروی انتظامی از جمعه 14 مهر ماه جاری آغاز شده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.