به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه روز یکشنبه در جمع عزاداران روز عاشورا در مسجد جامع سبزوار افزود: دشمنان نظام اسلامی جایگاه ولایت فقیه را هدف گرفته اند و برپایی باشکوه مراسم عاشورا بهترین دفاع از جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و امروز جبهه مقاومت اسلامی با بهره گیری از مکتب عاشورا استکبار و داعش را زمین گیر کرده است.
وی گفت: شهدای مدافع حرم و شهید حججی پرورش یافتگان مکتب عاشورا هستند که به نماد٬ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تبدیل شدند.
امام جمعه سبزوار افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دیگر از درس های نهضت عاشوراست که باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.
وی اظهار کرد: ظلم ستیزی به عنوان یکی از پیام های مکتب عاشورا باید به جوانان منتقل شود تا با ترویج و انتقال روحیه شهادت طلبی و ایثارگری به نسل آینده زمینه قیام بزرگ، جهانی و عدالت گستر مهدی موعود(عج) فراهم شود.
در این مراسم همزمان با ظهر عاشورا، نماز باشکوه ظهر و عصر با حضور مردم عزادار و هیات های مذهبی در مسجد جامع سبزوار اقامه شد.
شهرستان سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/ 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.