حجت الاسلام محسن پیشاهنگ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه عاشورا و قیام حضرن سیدالشهدا (ع) از منظر آزادگی و اخلاق به اندازه کافی موضوع و مطلب دارد که نیاز به امور حاشیه ای و افسانه سرایی نیست.
وی با بیان اینکه دشمن نمی خواهد پرچم سرخ حسینی پررنگ شود اظهار کرد: برخی از بدعت ها و خرافات و انحراف در عزاداری ها از طرف دشمنان ایجاد و ترویج می شود تا ماهیت قیام حضرت امام حسین (ع) را تغییر دهند و مردم را به امور فرعی سرگرم کنند.
وی گفت: گاهی در برخی مداحی یا سخنرانی ها مطالبی در باره کرامات اسب حضرت سیدالشهدا (ع) ذکر می شود اما به فلسفه قیام عاشورا نمی پردازند در حالیکه گریه بدون معرفت ارزش ندارد.
حجت الاسلام پبشاهنگ افزود: برخی نیز اسیر حب دنیا شده اند و با وجود توصیه علما و مراجع دین در مداحی های خود مطالبی بیان می کنند که جز وهن اهل بیت (ع) و سوء استفاده دشمن چیز دیگری ندارد.
وی اظهار کرد: در برخی هیات های عزاداری مشاهده می شود یک هیات کوچک به اندازه همه افراد خود طبل و سنج دارد و از آن هیات جز صدای طبل شنیده نمی شود لذا وظیفه داریم هیات ها را به سوی عزاداری های سنتی مورد تاکید امام راحل سوق دهیم و معارف حسینی را به دور از خرافات و بدعت ها بازگو کنیم.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.