حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در مراسم وداع با پیکر پاک شهید محسن حججی در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: شهید حججی و سایر شهدا بازی دشمن را خوب بهم زدند و عطر بهشتی شهادت را به خوبی در کشور پراکندند بطوری که جامعه ما با عطر شهادت معطر شد و این عطر دل همه را برد.
وی ادامه داد: با آمدن پیکر شهید حججی به خاک میهن یک طوفان ملی از شور و شعور در کشور برپا و شهید حججی رمز وحدت با همه سلایق شد و همه او را مورد ستایش قرار دادند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شهید حججی حجت ما برای خدا و سر دادن در راه خدا است. شهید حججی حجت خدا بر ما برای نشان دادن قساوت و شقاوت دشمنان، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، وظیفه مند عمل کردن، حاکمیت حق و زدودن باطل شد.
وی همچنین در تشریح دلیل تاکید ائمه معصوم(ع) براشک ریختن و عزاداری امام حسین(ع) گفت: دشمنان تلاش کردند عاشورا در عاشورا بماند و پیام آن در طول تاریخ به دوره ها و زمانهای آینده نرسد اما بزرگان دین با تاکید بر برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) تلاش کردند عاشورا و پیام آن تا ابد زنده بماند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: خون اباعبدالله الحسین(ع) باعث بیداری عالم شد که جلوه این بیدارگری در ظهور انقلاب اسلامی تبلور یافت و خون مطهر شهدای انقلاب باعث بیداری مردم کشورهای اسلامی از قلب آفریقا تا سوریه و یمن گردید.
وی گفت: تنها خواسته مردم مظلوم یمن، سوریه و آفریقا و سایر کسانی که فریاد آزادی سرداده اند مسلمان زندگی کردن است اما دشمن می خواهد اخلاق و رفتار جاهلی در عالم گسترش یابد و برای تحقق این هدف انسانهای جاهل را به استخدام خود درآورده و گروههای تکفیری، القاعده و داعش را براه انداخته اند تا فجیع ترین جنایات را در کشورهای اسلامی انجام دهند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: در برابر مشکلات متعددی که مستکبران برای مسلمانان ایجاد کردند مقتدای بصریت آفرین انسانهای آزاده با رصد کردن شرایط دشمن پرچم عاشورایی و مبارزه با جور و حسینی زندگی کردن را برافراشتند همانطور که این پرچم توسط امام راحل در ایران برافراشته شد و تداوم آن به دست رهبری و ملت ایران انجام گرفت.
وی ادامه داد: اگر شهید حججی ها و دیگر شهدای عالیقدر مدافع حرم نبودند و اگر تلاش مردم سوریه و عراق نبود امروز باید در کرمانشاه و مهران با داعش مبارزه می کردیم. امروز بچه های این ملت در عالم افتخار آفریده و ثابت کردند که جوانانمان در مقابل زورگویان می ایستند و ایران به برکت جوانان عاشورایی شکست ناپذیر است.
خبرنگاران: میترا عبداللهی و ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.