آیت الله سید احمد خاتمی جمعه شب در مراسم سوگواری دومین شب محرم در حرم مطهر رضوی افزود: گفتمان عاشورایی داشتن این است که یک مدیر عدالت را در راس کار خود قرار دهد، خدمت صادقانه داشته باشد و از پارتی بازی و زد و بند کردن اجتناب کند.
وی بیان کرد: رسالت حکومت دینی، هموار کردن جاده بهشت برای مومنین و هدایت مردم است و با گفتمان عاشورایی می توان در این مهم موفق بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: نخستین گفتمانی که امام حسین (ع) بنا نهاد، دفاع انسان از دینش و غیرت داشتن نسبت به آن بود که در این بخش سه نوع غیرت قابل بیان است.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: غیرت ملی یا وطن پرستی، غیرت ناموسی و حساس بودن نسبت به محارم خود، غیرت دینی و اجازه ندادن به فردی که به آن اهانت کند، سه نوع غیرتی است که از آن یاد شد.
وی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) غیرت دینی را برای جامعه اسلامی مطرح و در این عرصه جانفشانی کردند و پیروان آن حضرت نیز در طول تاریخ غیرت دینی و گفتمان عاشورایی امام را دنبال نمودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گفتمان عاشورایی باعث پیروزی انقلاب اسلامی در برابر حکومت شاهنشاهی و پیروزی حزب الله در برابر صهیونیست شد و میوه این گفتمان، امثال شهید حججی است که هنوز همه حقایق درباره وی گفته نشده است.
آیت الله خاتمی افزود: برای داشتن گفتمان عاشورایی باید خانواده دینی تربیت کرد، خانواده ای که در آن به همه ارزشهای دینی عمل شود و اخلاق مداری در راس کار اعضای این خانواده باشد.
7489
خبرنگار: میترا عبداللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.