به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: هیچ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، نامزد مقام معظم رهبری و نظام نیست لذا عده ای از سر شیطنت یا دلسوزی حرف هایی می زنند.
وی اظهار کرد: همه باید در این انتخابات نیز همچون همیشه به معنای واقعی پیرو پیامبر مکرم اسلام (ص) باشند.
خطیب جمعه کرمان گفت: در مرحله ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، هرج و مرجی پیش آمد و هر کسی آمد و اسم نوشت البته اگر 50 میلیون نفر هم مراجعه می کردند باید نام آنها را می نوشتند.
وی بیان کرد: فردی برای نام نویسی در انتخابات شورای شهر مراجعه کرده و بعد از اینکه مطمئن شده مدرک تحصیلی نیاز است برای نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری مراجعه کرده که مجلس و شورای نگهبان این مشکل را اصلاح و قانونی را وضع کنند زیرا این مهم آبروی مملکت است و شوخی بردار نیست.
حجت الاسلام صباحی از شورای نگهبان به دلیل انجام مسئولیت سنگینی که بر عهده دارد تشکر کرد و افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد برای پستی مانند ریاست جمهوری افرادی را تعیین کند که در تراز بالایی هستند و از مولفه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بالایی برخوردار هستند و توانایی های شایسته ای برای این امر دارند.
وی اظهار کرد: صلاحیت برخی داوطلبان نیز احراز نشد که این افراد هم از قانون تمکین خواهند کرد لذا از این افراد نیز تشکر می کنم.
وی گفت: یک نفر از 6 نفر باقیمانده با رای مردم رئیس جمهور می شود و از بقیه این افراد هم تشکر می کنم که حضور آنها موجب شور انتخاباتی می شود و این افراد نیز انجام وظیفه کرده اند.
امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: مسئولان، نامزدها و طرفداران آنها رعایت اخلاق اسلامی را داشته باشند، حرف هایی را که نباید، نگویند و کارهایی را که نباید، انجام ندهند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (رع) در 25 رجب گفت: دشمن همواره می خواسته دست مسلمانان خالی باشد و از نظر اقتصادی ضعیف باشند.
حجت الاسلام صباحی با بیان اینکه آنچه به نام تشیع و قرآن و اسلام زنده مانده از وجوهات شرعی است افزود: اکنون نیز ماهواره ها یکی از مسائلی را که القا می کنند بحث وجوهات شرعی است زیرا نمی خواهند.
وی اظهار کرد: دشمنان خارجی ایده اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند فراوان هستند و دشمن می خواهد به شکلی کشورهای اسلامی ضعیف، بی بنیه و بی پول باشند در حالی که مسلمان باید غنی و نیز جامعه ای غنی داشته باشد.
امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضایل ماه رجب گفت: این ماه برای برخی افسوس و اندوه و برای برخی بشارت و مژده است و یکی از خواص روزه ماه رجب این است که عذاب قبر از انسان برداشته می شود.
وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه 27 ماه رجب سالروز بعثت پیامبر اعظم (ص) است بیان کرد: برجسته ترین خصوصیت پیامبر در بعد جامعه، اخلاق نیکوی ایشان است و در روایت آمده است بسیاری از افراد به دلیل اخلاق پیامبر به دین مبین اسلام روی آورده اند.
حجت الاسلام صباحی گفت: اگر می خواهید مردم را به دین دعوت کنید باید از طریق رفتار و اخلاق نیکو همانند پیامبر مکرم اسلام این کار را انجام دهید.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.