به گزارش ایرنا حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری نابرابری سپاه اسلام با لشکرکفر در دفاع مقدس را مانند حماسه کربلا ارزیابی و خاطر نشان کرد: در تاریخ این واقعه باشکوه شباهت بسیار زیاد بین صدام و آمریکا با یزید و معاویه مشاهده می شود که این عناد و ستیزه جویی هم اکنون نیز وجود دارد.
خطیب جمعه ساری گفت: همپیمانی بیش از 50 کشور بر علیه جمهوری نوپای اسلامی خدعه و نیرنگی است که بارها و بارها بر علیه اسلام ناب محمدی صورت گرفته است.
او با تبریک هفته دفاع مقدس یاد آور شد: پیروزی ظفرمندان جمهوری اسلامی در این هشت سال موجب شد تا در حال حاضر ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر همواره الگویی برای مبارزه با زیاده خواهان باشد.
وی از مسئولان فرهنگی و سایر مردم خواست تا در برپایی سوگ امام حسین (ع)، ارزش و اعتبار این قیام حماسی را خدشه دار نکنند.
یوسف پور به بهره گیری از اشعار وزین در مراثی تاکید کرد و گفت: استفاده از آلات موسیقی ، اشعار سخیف و صدای زیاد بلند گو ها تا نیمه شب فرهنگ عاشورا را مخدوش خواهد کرد.
او ادامه یاد داد: همه باید بیاد داشته باشیم که انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است لذا باید سوگواریمان در مراسم این حماسه سترک همخوانی با اهداف سیدالشهدا (ع) داشته باشد.
وی به برگزاری با شکوه نماز عاشورا نیز تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) در حالتی که از هرسو تحت محاصره دشمنان دین قرار گرفته بود، از اقامه نماز سرباز نزد اما دیده می شود که در برخی از موارد نماز عاشورا دستخوش مراسم سوگواری می شود.
**امر به معروف و نهی از منکر
امام جمعه موقت ساری امر به معروف و نهی از منکر را 2 اصل بزرگ در اسلام ناب محمدی و هدف اصلی در قیام عاشورا دانست و گفت: متاسفانه عدم رعایت این دو مهم امروزه موجب بروز فساد در جامعه شده است.
وی با بیان اینکه دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است گفت: همه ما به اجرای این دو اصل الهی مکلفیم.
او به رعایت برخی از موارد در اجرای این 2 اصل تاکید کرد و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با خطا کاران به عنوان بیماری که نیاز به هدایت و رهبری دارند برخورد کنند و هرگز نباید خود را بهشتی و آنان را جهنمی بپندارند.
وی سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را نشان از ضعف و زبونی او دانست و گفت: بهترین و حکیمانه ترین پاسخ به او و یارانش همانی است که در سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محبوبمان شنیده ایم.
خبرنگار: زهره کرمی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7330/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.