علی اصغر نیشابوری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این اتوبوسهای دارای کف کوتاه و مجهز به رمپ ویژه معلولان هریک پنج میلیارد و 200 میلیون ریال ارزش دارند.
وی ادامه داد: 100 دستگاه مینی‌بوس 2 در نیز تا اوایل سال آتی وارد ناوگان درون شهری مشهد می شوند. قمیت هر دستگاه مینی بوس یک میلیارد و 300 میلیون ریال است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: دولت تاکنون 200 میلیارد ریال در قالب پرداخت نقدی و 200 میلیارد ریال نیز در قالب اوراق خزانه در این زمینه به ناوگان اتوبوسرانی مشهد کمک کرده است.
وی در ادامه به کاهش 34 درصدی تصادفات اتوبوسهای شهری اشاره و بیان کرد: هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 700 اتوبوس سازمانی تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد فعالیت می کنند.
او افزود: حدود سه هزار دستگاه اتوبوس نیز در سطح شهر وجود دارند که در مالکیت سازمان اتوبوسرانی نیست و تنها برای 85 مورد از آنها مجوز تردد در محدوده ترافیکی صادر شده است.
نیشابوری همچنین به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس اشاره و بیان کرد: امسال 80 دستگاه مینی‌بوس برای جا به جایی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و چهار گروه نظارتی ویژه در کنار 10 گروه مشترک نظارتی حوزه حمل و نقل درون شهری، کار نظارت بر سرویسهای مدارس را بر عهده دارند.
وی ادامه داد : همچنین نخستین خط سرویس دانش‌آموزی توسط سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در سال گذشته اجرایی شد و امسال نیز 32 دستگاه اتوبوس مناسب‌ سازی شده در اختیار شرکتهای مجری قرار گرفته تا با رنگ و برچسبهای خاص اقدام به جا به ‌جایی دانش‌آموزان کنند.
بطور متوسط روزانه یک میلیون و 300 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر سه و نیمی میلیون نفری مشهد جا به جا می شوند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.