به گزارش ایرنا، دکتر آریا حجازی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره پزشکی قانونی سبزوار افزود: برای تجهیز و تقویت این سازمان حدود 150 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال سه هزار و 797 نفر به پزشکی قانونی خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد 18 مورد افراد فوت شده بوده است.
وی با بیان اینکه حدود 80 درصد مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی مصدومان نزاع و درگیری بوده اند، گفت: تعداد مراجعه کنندگان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هزار و 99 نفر کاهش داشت.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: سال گذشته هشت هزار و 933 فقره معاینه در پزشکی قانونی این استان صورت گرفت که از این تعداد 2 هزار و 64 فقره تصادفی و 2 هزار و 569 فقره مربوط به مصدومان نزاع و درگیری بود.
وی احداث سالن تشریح در سبزوار را مطالبه چندین ساله مردم این شهرستان دانست و اظهار کرد: احداث این سالن نیازمند عزم جدی مسئولان شهرستان برای واگذاری زمین است که در این صورت ردیف اعتباری برای احداث سالن تشریح ایجاد می شود.
وی گفت: اینک فقط مرکز استان دارای سالن تشریح است و به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی احداث سالن تشریح در شهرستانهای استان به سختی صورت می گیرد.
حجازی با اشاره به کمبود پزشک در مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: در تشکیلات سازمانی پزشکی قانونی استان 450 نیروی کارشناس، پزشک و متخصص پیش بینی شده در حالی که اینک 200 نفر در آن فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: پزشکی قانونی شهرستان سبزوار نیاز به هشت پزشک دارد که هم اکنون فقط یک پزشک در این مرکز حضور دارد.
در این مراسم سید علی محترمی به عنوان رئیس جدید اداره پزشکی قانونی سبزوار معرفی و از زحمات سید رحمت الله راهنما قدردانی شد.
شهرستان سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7500 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.