دکتر آریا حجازی، چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 139 هزار مراجعه که امسال در این اداره ثبت شده، حدود 45 هزار نفر به علت نزاع و 26 هزار نفر به دلیل تصادف برای دریافت خدمات به پزشکی قانونی خراسان رضوی مراجعه کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: دیگر مراجعان به پزشکی قانونی خراسان رضوی مربوط به حوزه های آزمایشگاه، متوفیات و کمیسیون های پزشکی بوده است.
وی با اشاره به ارائه 80 خدمت در پزشکی قانونی خراسان رضوی اظهار کرد: همسرآزاری، کودک آزاری ، صدور مجوز سقط جنین، حوادث ناشی از کار، فوت بر اثر برق گرفتگی، گازگرفتکی و مرگ های ناشی از تصادف و سوختگی از جمله این خدمات است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی بیان کرد: پزشکی قانونی خراسان رضوی با داشتن 200 نفر پزشک و کارشناس به لحاظ خدمات رسانی و روش های نوین پاسخگویی به مراجعان در سطح کشور پیشرو است.
حجازی، تخصصیص اعتبار برای توسعه آزمایشگاه پزشکی قانونی و راه اندازی شاخه ژنتیک آزمایشگاه مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور در خراسان رضوی را از جمله فعالیت های منحصر به فرد پزشکی قانونی در سال جاری عنوان کرد.
هم اینک 23 مرکز پزشکی قانونی در خراسان رضوی دائر است که چهار مورد از این تعداد در مشهد و 19 مرکز در دیگر شهرستان های استان فعالیت دارند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.