علیرضا مسلم روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز بهورز در سبزوار افزود: کل بدهی پرسنلی و غیرپرسنلی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 900 میلیارد ریال است که در صورت وصول طلب هزار میلیارد ریالی از بیمه ها، تراز دانشگاه 100 میلیارد ریال مثبت می شود.
وی به فقدان حمایت سازمانهای بیمه گر از حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: حمایت کمرنگ سازمانهای بیمه گر از طرح تحول نظام سلامت با درایت وزیر بهداشت در دولت دوازدهم برطرف می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همچنین به خدمات بهورزان در مناطق روستایی اشاره و بیان کرد: 306 بهورز در 194خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند.
وی به اجرای طرح سامانه سیب در راستای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون این طرح در 84 درصد از خانه های بهداشت روستایی اجرا و پرونده الکترونیک سلامت برای 97 درصد جمعیت تحت پوشش روستایی شهرستان سبزوار تشکیل شده است.
او گفت: افزایش 100 درصدی مراجعان به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری، راه اندازی یک واحد پایگاه ثابت دهان و دندان دانش آموزی و راه اندازی 10 مرکز معین دندانپزشکی برخی از فعالی های حوزه بهداشت در این شهرستان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: بهسازی 23 خانه بهداشت با هزینه 50 میلیارد ریال در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در دستور کار قرار دارد که 16 مرکز آن تکمیل شده است.
طی این مراسم از بهورزان نمونه شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن تقدیر شد.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.