سیدجواد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 216 زن عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح خراسان رضوی هستند. از این تعداد 24 نفر اعضای شوراهای شهری و 192 نفر عضو شوراهای روستاها می باشند.
وی ادامه داد: این تعداد نسبت به بیش از هشت هزار عضو شورا اندک است اما باید ظرفیت بانوان برای ورود به این عرصه تقویت شود. علاوه بر شوراها هم اکنون در حوزه دهیاریها نیز شاهد حضور بیشتر زنان نسبت به دوره قبل هستیم. در این راستا شمار دهیاران زن 76 درصد بیشتر شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه اجرایی هم با توجه به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص 30 درصد ظرفیتهای مدیریتی و پستهای اداری به زنان، در این دوره ما خود را موظف به اجرای آن می دانیم.
وی افزود: این موضوع مصوبه دولت است و باید اجرایی شود. بطور قطع در خراسان رضوی با جدیت این سهم 30 درصدی پیگیری و محقق می شود.
حسینی ادامه داد: برای آنکه در این حوزه زمینه سازی بهتری صورت گیرد پارلمان زنان با هدف شناسایی و معرفی زنان توانمند و ورود بانوان به عرصه های تصمیم گیری و مشارکت در حوزه های مختلف و استفاده از ظرفیت نیمی از جامعه در سطح شهرستانها برنامه ریزی و اجرا شده است.
وی همچنین گفت: یکی از مسائل در بکارگیری بانوان توانمند در عرصه های مختلف فقدان تجارب مدیریتی است لذا باید در این حوزه زمینه سازی و جانشین پروری کرد. شرایط حضور زنان در پستهای اجرایی و مدیریتی بطور قطع در دولت دوازدهم بهتر از قبل خواهد.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: هم اکنون در حوزه شرکتهای دانش بنیان 17 درصد مدیران را بانوان تشکیل می دهند، 180 تشکل زنان در استان فعال است که باید این حضور در حوزه دولتی و خصوصی همچنان تقویت شود تا بتوان از ظرفیت و توانمندی آنان در اداره امور و توسعه خراسان بهره گرفت.
زنان 49 و شش دهم درصد از جمعیت 6 میلیون و 434 هزار نفری خراسان رضوی را تشکیل می دهند.
شوراهای شهری در خراسان رضوی در 73 شهر با تعداد 392 عضو در این دوره فعال است و در حوزه روستایی هم هشت هزار و 140 نفر عضو شوراهای اسلامی در 2 هزار و 540 روستا هستند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.