به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید بینالود، سیداحسان قاضی زاده هاشمی در بازدید از کارخانه پردیس کاغذ پارسیان در این شهر افزود: وجود صنایع بزرگی مانند ایران خودرو خراسان از مزایای این شهر است لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که قطعه سازان نیز در مجاورت این واحد صنعتی مستقر شوند که در همین راستا با 2 قطعه ساز توافقاتی انجام گرفته است.
وی گفت: البته با اجرای این طرح نباید اصول زیست محیطی در ساخت واحدهای صنعتی نادیده گرفته شود و صنایع برای مردم ساکن در منطقه مزاحمت ایجاد کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه شهر جدید بینالود یک شهر صنعتی- مسکونی است، افزود: باید ضمن گسترش صنایع ، پیوست های فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد و صاحبان صنایع ضمن کمک به بهبود وضعیت زندگی ساکنان در این شهر، شاغلان خود را از افراد بومی برگزینند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز گفت: فعالیت آزمایشی کارخانه کاغذ پارسیان از ابتدای شهریور امسال در این شهر آغاز شده که در مرحله نخست این کارخانه در مدت 18 ماه در زمینی به مساحت 15 هکتار با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال اجرا شده که 60 درصد از این سرمایه گذاری داخلی و 40 درصد مربوط به سرمایه گذاری کشور چین است.
حمیدرضا یزدانی افزود: 80 درصد از مواد اولیه این کارخانه از ضایعات کارتن ها و 20 درصد آن خمیر وارداتی است که بیشتر از روسیه و اروپا تهیه می شود.
وی ادامه داد: تولید مرحله نخست این واحد صنعتی روزانه 500 تن و سالانه 150 هزار تن است که با راه اندازی مراحل 2 و 3، تولید روزانه آن به یکهزار تن افزایش می یابد و واحد کاغذ پارسیان به بزرگترین کارخانه تولید کاغذ کشور تبدیل می شود.
وی اشتغالزایی ایجاد شده در مرحله نخست این کارخانه را 200 نفر مستقیم و 800 نفر غیرمستقیم ذکر و بیان کرد: با اجرای مراحل تکمیلی این کارخانه برای 450 نفر اشتغالزایی مستقیم و یکهزار و 800 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.
یزدانی افزود: محصولات تولیدی این شرکت ضمن استفاده در بازارهای داخلی به کشورهای چین، حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای اروپا صادر خواهد شد که ارزآوری بسیار بالایی را برای کشور به همراه دارد.
شهر بینالود دومین شهر جدید خراسان رضوی است که حدود سه هزار و 300 هکتار وسعت دارد که از این میزان یکهزار و 100 هکتار آن مسکونی است.
شهر جدید بینالود در حدود 60 کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد، نزدیک نیشابور و در دامنه جنوبیِ کوه بینالود قرار دارد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.