جواد محقق نیشابوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مربیان در چهار قالب رسمی، پیمانی، قراردادی و پاره وقت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی همکاری می کنند.
وی گفت: این مربیان در چهار گرایش علمی، ادبی، فرهنگی و دینی در 40 رشته از جمله پویانمایی، سفالگری، قصه گویی، ادبیات داستانی ، شعر و سینمای کودک فعالیت می کنند.
او افزود: اکنون در استان خراسان رضوی با 72 شهر و 28 شهرستان، تنها 46 مرکز کانون پرورش فکری وجود دارد که سه مرکز آن امسال آغاز به کار کرده و در هشت شهرستان تازه تاسیس استان از جمله خوشاب، فیروزه و باخرز هنوز مرکزی راه اندازی نشده است.
وی گفت: به طور میانگین، سالانه 24 هزار دانش آموز هفت تا 17 ساله، به عنوان عضو ثابت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ارتباط هستند و به طور مرتب به مراکز کانون مراجعه دارند.
او افزود: این به آن معنا است که تنها 2 درصد دانش آموزان واجد شرایط خراسان رضوی زیر چتر برنامه های این کانون قرار دارند اما واقعیت این است که گستره تاثیر آموزه های کانون بیش از 2 درصد است.
وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چاپ و عرضه کتب وی‍ژه مقاطع سنی کودکان و نوجوانان، ساخت وعرضه اسباب بازی، برگزاری جشنواره های متعدد و فعالیت مراکز سیار، طیف بسیار گسترده ای از دانش آموزان را زیر پوشش خدمات خود دارد.
1922/5132
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.