محمدمهدی مروج الشریعه پنجشنبه شب در آیین افتتاح دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: امروز باید مدل تامین منابع مالی برای چرخه تولید اقتصاد کشور از سیستم بانک خارج شود و این منابع از روشهای دیگر تامین شود تا توسعه و پیشرفت از مسیرهای دیگری اتفاق بیفتد.
وی بیان کرد: بانک، بورس و بیمه نقش استارتاپ ها سه راس یک مثلث را عهده دار هستند که اگر این سه راس هماهنکی مناسبی داشته باشند، مطمئنا آن منطقه و کشور رو به جهش و توسعه و پیشرفت است.
وی اظهار کرد: برخی شرکت ها روشهای نوین و سامانه های نوین به منظور تامین منابع مالی برای چرخه اقتصادی کشور را مدل سازی کردند و در حال پیاده سازی آن هستند، نظام اقتصادی کشور در حال خروج از اتکای صرف به منابع بانکی است.
وی گفت: امروز چرخه رونق بازارهای سرمایه، شرکت های تامین کننده سرمایه و صندوق های اعتباری به عنوان همان استارتاپ هایی هستند که می توانند در تامین منابع مالی و رونق اقتصادی کشور نقش ایفا کنند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این استان و مشهد از نقاط مهم تولید پول در کشور هستند و دلیل آن وجود چندین میلیون گردشگری است که سالانه وارد مشهد می شوند و سرمایه های محدود خود را هزینه می کنند .
وی افزود: متاسفانه این گردش مالی از جهت ورود چندین میلیون گردشگر به مشهد، چشم انداز مناسبی برای هزینه کرد ندارد، لذا تا زمانی که این چشم انداز ترسیم نشود نمی توان درآمد پایدار و مطمئنی از آن به دست آورد.
مروج الشریعه تاکید کرد: خراسان رضوی نیاز به یک تغییر نگاه در حوزه اقتصادی دارد، دیگر روشهای سنتی کارساز نیست و نمایشگاه بورس می تواند گامی مثبت برای تغییر این نگاه سنتی به نظام مالی باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این همایش گفت: کارگروه ویژه ای به کمیسیون های تخصصی شورا تحت عنوان توسعه و عمران توس اضافه شده است زیرا توس یک ظرفیت قابل برای سرمایه گذاری است.
محمدرضا حیدری افزود: از سوی دیگر برای رفع موانع سرمایه گذاری در بخش اقتصادی شهر مشهد، ایجاد یک اجماع و جهت گیری توافقی بین مدیران عالی استان و شهر و تامین امنیت سرمایه گذاری ضروری است.
وی بیان کرد: به همین منظور برای جلوگیری از معطلی پروژه های سرمایه گذاری در شهر مشهد که بعضا در دوره های قبل تا 20 سال معطل می ماند، تدوین قواعد حقوقی کامل و جامع است که دیگر نیاز به اصلاح نداشته باشد، در دستور کار شورا قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های سرمایه گذاری زیادی بویژه در حوزه گردشگری و زیارت در مشهد وجود دارد، افزود: 2300 هکتار کمربند سبز مشهد، 100 هکتار بوستان چهل بازه، 350 هکتار پارک خورشید، باغ وکیل آباد از جمله بسترهای سرمایه گذاری مشهد هستند.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته و دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری تا 5 شهریور ماه و از ساعت 16 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.