به گزارش ایرنا حدود 100 نفر از خیرین سلامت، مسئولان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در این همایش که در پژوهشکده بوعلی مشهد برگزار شد، ضمن بازدید از بخش های مختلف این پژوهشکده در جریان طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفتند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این همایش گفت: در این همایش در خصوص پنج طرح پژوهشی استان شامل ساختمان چندمنظوره پژوهشی و فناوری سلامت مشهد، مرکز فرآوری و آزمایشگاه سلولهای بنیادی شرق کشور، اولین مرکز دانشگاهی تحقیق و تولید واکسن شرق کشور، اولین مجتمع تخصصی شرکتهای دانش بنیان سلامت مشهد و تکمیل و توسعه زیست بانک سلامت (شامل ژن، پوست و چشم ) شرق کشور به خیرین حاضر در جلسه اطلاع رسانی شد.
دکتر محسن تفقدی به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع هزینه مورد نیاز برای تکمیل این پنج پروژه پژوهشی که در پژوهشکده بوعلی مشهد قرار دارند، حدود340 میلیارد ریال است.
پژوهشکده بوعلی در سال 1376 به عنوان قطب تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متشکل ازمراکز تحقیقاتی علوم دارویی، ایمونولوژی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فیزیک پزشکی و مقاومت های میکروبی در فضایی به مساحت 45 هزار مترمربع و با زیربنای پنج هزار و 500 متر مربع ایجاد شد.
در حال حاضر 80 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت تمام و نیمه وقت و حدود 100 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در این پژوهشکده به فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی مشغولند.
به گفته معاون پژوهشی این دانشگاه، بر اساس آخرین رتبه بندی موضوعی کیو.اس توسط موسسه 'کاکارلی سیموندز انگلستان' و از طریق ارزیابی کارفرمایان و تعداد استنادها به ازای هر مقاله پژوهشی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پزشکی جایگاه 101 تا 450 را در میان دانشگاههای جهان کسب کرده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن هشت هزار دانشجو و بیش از20 هزار کادر بهداشتی و درمانی هم اکنون قطب پزشکی شمال شرق کشور محسوب می شود.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.