سید صاحب سادات حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به پذیرش دانشگاه های علمی کاربردی مهر 96 در 32 مرکز آموزشی اشاره کرد و افزود: این ترم 3 مرکز به دلایل مختلف پذیرش ندارد.
وی با بیان اینکه تعداد کد رشته محل ها 374 مورد است که شامل 222 کد رشته محل برای کاردانی و باقی در مقطع کارشناسی می باشد ادامه داد: همچنین 193 کد رشته اعم از 110 مورد کاردانی که از این تعداد 52 رشته حرفه ای و 58 رشته فنی است.
سادات حسینی گفت: در مقطع کارشناسی 83 رشته شامل فناوری 36 مورد و حرفه ای 47 رشته است، همچنین 61 کد رشته محل جدید در مهر امسال ارائه شده که 30 مورد در کارشناسی و 31 مورد در کاردانی است.
وی با اشاره به اینکه رشته های جدید کاردانی حرفه ای آرایش زنانه، کاردانی حرفه ای بازرگانی امور گمرکی، پیرایش زنانه، حقوق ضابطین قضایی، هتل داری، اندازه شناسی کمیت های فیزیکی و بازی سازی رایانه ای از رشته های جدید در مهر امسال است افزود: در مقطع کارشناسی نیز تغذیه ورزش و حقوق گرایش ارشاد در امور کیفری، همچنین طراحی و تکنولوژی دوخت و دوخت های سنتی ایران برای اولین بار در ایران ارائه خواهد شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز اضافه کرد: استان البرز هیچ گونه صنایع دستی مشخصی ندارد از این رو با شروع ثبت نام این 2 رشته طراحی دوخت برای اولین بار در ایران، می توان در این رابطه اقدام قابل توجهی انجام داد چراکه اساتید از سراسر کشور برای آموزش حضور پیدا خواهند کرد.
وی گفت: به دنبال ایجاد 5 مرکز جامع علمی کاربردی جدید شامل فرماندهی انتظامی استان البرز، اداره کل ورزش و جوانان، صنعت آب و برق استان البرز، باشگاه سوارکاری اسواران و مرکز نظام مهندسی ساختمان استان است.
این مسئول افزود: در کشور 734 رشته مصوب در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد که 424 رشته فعال است و از این تعداد 193 مورد در البرز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد فارغ تحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز تاکنون حدود 30 هزار نفر بوده و در حال حاضر 27 هزار و 183 دانشجو در حال تحصیل هستند و از این تعداد 9 هزار و 437 نفر در صنعت، 5 هزار و 185 نفر در فرهنگ و هنر، هزار و 17 نفر در کشاورزی، 10 هزار و 664 نفر در مدیریت و خدمات و 880 نفر در مدیریت خانواده است.
سادات حسینی با بیان اینکه اکنون 10 هزار و 589 نفر در مقطع کارشناسی و 16 هزار و 556 نفر در مقطع کاردانی و 38 نفر در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دهند گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز آمادگی لازم برای ارائه رشته های جدید کاربردی را در صورت تایید وزارت علوم دارد.
1535/6155/ خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.