به گزارش ایرنا همزمان با شب میلاد کریمه اهل بیت (ع) نقاره‌ های حرم مطهر رضوی در آستانه حضرت رضا (ع) نواخته شد و طنین نوای شورانگیز آن، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را غرق شادی کرد.
به مناسبت میلاد خواهر ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، حرم مطهر رضوی چراغانی و آذین بندی شده بود و خادمان این بارگاه منور با عود و اسپند از خیل عاشقان و زائرانی که از سراسر جهان به این صحن و سرا آمده بودند، پذیرایی می کردند.
مشهد مقدس در دهه کرامت مرکز برپایی جشن ها، همایش ها و دهها برنامه است که از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد ثامن الحجج (ع) برپاست، این دهه، روزهای شادمانی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و اظهار بندگی هزاران دلبسته و شیفته این خاندان است.
دهه کرامت، دهه فجر این آستان مبارک است و به همین مناسبت شماری از برنامه های تبلیغی – فرهنگی با محوریت زائران بارگاه منور رضوی در این ایام برگزار می شود و خادمان این صحن و سرا با برنامه های متنوع به استقبال جشن و شادمانی می روند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه های این ایام گفت: شعار برنامه های این ایام به عنوان 'حرم مطهر رضوی پایگاه فرهنگ، جهاد و کرامت' انتخاب شده است.
حجت الاسلام سیدجلال حسینی، برگزاری 200 ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی به صورت روزانه هفت جلسه همزمان با دهه کرامت در مجموعه اماکن متبرکه رضوی ویژه خواهران و برادران، برنامه 'میثاق با امام' و تشرف بیش از 200 گروه از دانش آموزان، دانشجویان، هیئات مذهبی و نیروهای مسلح در سه نوبت صبح، ظهر و شب به حرم مطهر را از جمله برنامه های دهه کرامت برشمرد.
وی گفت: برگزاری محفل قرآنی جهان اسلام ، جنگ قرآنی ویژه کودکان، جلسه روزانه ترتیل‌ خوانی و محفل انس با قرآن در مسجد گوهرشاد، برپایی شبانه کرسی تلاوت ویژه قاریان بین المللی در مسجد جامع گوهرشاد، ویژه برنامه ترتیل‌ خوانی قرآن کریم هر روز بعد از نماز صبح در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر برای عموم زائران پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، نشست های تخصصی ، جلسات شب شعر 'آستان کرامت' برگزاری روزانه نشست ‌های پرسمان دینی و 'دین، نشاط، زندگی'، نشست‌ های پرسش و پاسخ معارف رضوی، برپایی نمایشگاه های 'حکایت آفتاب' و 'کبوترانه' ویژه برنامه کاروان های زیارتی، از دیگر برنامه ها در این ایام است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم کتابت قرآن کریم به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع) در 12 مرداد ماه در حرم مطهر و ویژه برنامه 'حصن حصین' با همکاری موسسه آفرینش ‌های هنری آستان قدس رضوی با موضوع خوشنویسی احادیث امام رضا (ع) در 11 مرداد ماه برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: در روزهای میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد حضرت رضا (ع) ویژه برنامه های مختلف و متنوعی از شب قبل تا شام میلاد در حرم مطهر رضوی پیش بینی شده که بسیار پرشور برگزار خواهد شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.