به گزارش ایرنا، به مناسبت اعیاد شعبانیه، از ابتدای ماه شعبان آستان ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) با بهترین و زیباترین گلها آراسته شده و همه صحن و سراهایی حضرت عطرآگین شده است.
حضور پرشور زائران و مجاوران در اعیاد شعبانیه، جلوه ویژه ای به جشن میلاد بخشیده بود و خادمان حضرت رضا (ع) با شربت و شیرینی از زائران استقبال کردند.
مراسم محوری جشن سالروز میلاد امام سجاد (ع) در رواق امام خمینی (ره) بارگاه منور رضوی برگزار شد و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مولودی خوانی و شعرخوانی در مدح و ثنای آن امام همام پرداختند و یکی از سخنرانان حرم مطهر به تبیین ویژگی های امام سجاد (ع) پرداخت.
حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی گفت: امام سجاد (ع) که بازمانده کم سن و سال واقعه عاشورا بودند، پس از عهده داری رهبری امت اسلامی با دشواری های زیادی مواجه شدند زیرا دشمنان مبارزه با توحید و ولایت را آغاز کرده بودند.
وی بیان کرد: از آنجا که دشمنان در پی حذف توحید و نبوت بودند، حضرت امام زین العابدین (ع) تداوم نهضت امام حسین (ع) را در کربلا به عنوان اصلی ترین محور فعالیت در دوران امامت خود قرار دادند.
وی اظهار کرد: امام سجاد (ع) حرکت توحیدی و ولایی خود را در دوره 35 ساله امامتشان در قالب صحیفه سجادیه و ادبیات دعا، تدوین رساله ها و تربیت موالیان دنبال کردند.
رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز درباره شمار کتب صحیفه سجادیه در این گنجینه به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد کتب صحیفه سجادیه در گنجینه مخطوطات حرم مطهر رضوی شامل 400 نسخه خطی و قدیمی می شود.
حجت الاسلام محمد حسن نوری نیا بیان کرد: قدیمی ترین نسخه صحیفه سجادیه موجود در این گنجینه مربوط به سال 417 هجری قمری است که از طریق اهل سنت گردآوری و چاپ شده است.
وی اظهار کرد: همچنین یک نسخه از قرآن منسوب به دستخط امام سجاد (ع) در موزه قرآن و نفایس حرم مطهر رضوی نگهداری می شود که در نوع خود بی نظیر است.
7489/6012خبرنگار: میترا عبداللهی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.