اکبر شیخ روز چهارشنبه در نشست شورای کشوری هماهنگی و برنامه ریزی جشنهای دهه کرامت در مشهد افزود: بنیاد امام رضا(ع) در 31 استان،80 کشور و دو هزار و 400 نقطه از جهان در حوزه ترویج فرهنگ رضوی و سایر حوزه های فرهنگی همراه با دیگر دستگاهها و نهادها فعالیت می کند.
وی ادامه داد: تفاوت جشنواره امسال با آنچه در سالهای گذشته برگزار شد تلاش در راستای مردمی کردن مراسم این دهه است. امسال هشت هزار مورد مراسم و جشن در محل امامزادگان، بقاع و اماکن خیریه و نیز 22هزار برنامه در کانونهای مساجد برگزار می شود.
مدیرعامل بنیادبین المللی امام رضا(ع) گفت: همچنین دو هزار و 500 کتابخانه عمومی، دو هزار و 276 مرکز آموزش عالی و دانشگاه، 9 هزار و 540 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هشت هزار و 35 تشکل و واحد صنفی و بازاری در اجرای این برنامه ها مشارکت دارند.
وی افزود: همچنین به منظور ترویج و توسعه فرهنگ رضوی تعداد برنامه های محوری از 97 مورد به 400 برنامه افزایش یافته است. توزیع برنامه هایی بنیاد در مناطق محروم و مرزی کشور و بهره گیری از ظرفیت اقوام و مذاهب در جشنها نیز هم از جمله محورهای مورد تاکید است.
شیخ ادامه داد: در خراسان رضوی نیز تعداد این برنامه ها از 9 مورد در سال 95 به 70 برنامه در سال 96 افزایش یافته که رشد 610 درصدی دارد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانونهای فرهنگی هنری مساجد و و هیاتهای مذهبی خراسان رضوی در اجرای این برنامه ها مشارکت دارند.
وی در ادامه همچنین از برگزاری همایش بین المللی بانوان فرهنگ رضوی در تاریخ نهم مرداد آتی و مجمع
جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور 90 میهمان خارجی از سراسر جهان و 100 نفر از داخل کشور در قالب خادمان رضوی برای اولین بار در مشهد به مناسبت مشهد 2017 خبر داد.
مدیرعامل بنیادبین المللی امام رضا(ع) گفت: اختتامیه پانزدهمین جشنواره فرهنگ رضوی نیز روز 12 مرداد آتی در حرم مطهر رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
وی همچنین از همکاری آستان قدس رضوی تقدیر و بیان کرد: در این مراسم شماری از دانشمندان، اقلیتها و نمایندگان سنی مجلس شورای اسلامی و علمای برجسته اهل سنت داخل و خارج کشور حضور دارند.
شیخ افزود: برنامه های امسال از نظر کمی و کیفی شرایط مطلوبتری دارد. جشنواره امسال در همه شاخصها رشد 100 درصدی داشته است.
یکم ذیقعه سالروز میلاد معصومه(س) تا 11 ذی القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است. امسال برنامه های دهه کرامت از سوم تا سیزدهم مرداد در فاصله سالروز ولادت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) اجرا می شوند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.