پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران اسلامی با شلیک موشک های بالستیک توسط نیروهای سپاه اقتدار ایران را به جهانیان نشان داد.

به گزارش جماران، سید محمدرضا موالی زاده روز چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین هفته قرآن و عترت در مجتمع ارشاد ایلام افزود: مذاکرات تحت نظارت رهبری بوده و ایشان از مذاکره کنندگان ایرانی در این صحنه به عنوان افرادی مومن و انقلابی یاد کرده که مجدانه در مذاکرات تلاش و از منافع ملی ایرانیان دفاع کردند و در برابر شش قدرت جهان پیروز شدند.
وی با اشاره به تحریم های مختلفی که بر ایران اعمال شده یادآورشد: مذاکرات توانست بخش زیادی از تحریم ها را رفع کند و از دستاوردهای آن بدست آوردن سهم فروش نفت ایران در سازمان اوپک و گشایش صنعت حمل و نقل هوایی، کشتی رانی و غیره بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در مذاکرات به اقتضای شرایط عمل کرده ایم گفت: ما هم به نشستن پشت میز مذاکره نیاز داریم و هم با شلیک موشک ها توسط سپاه اقتدار خود را نشان دهیم. 
مشاور وزیر ارشاد گفت: ریاست جمهوری به دنبال افتخارآفرینی و افزایش روز افزون اقتدار ایران است و در انجام مذاکره نه به معنی عقب نشینی بلکه بدنبال ارتقا عزت ملی هستیم.
وی یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید را توجه به عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: طی این مدت گام های بسیار ارزشمندی برداشته شده است و برنامه های فرهنگی این وزارتخانه در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری اجرا و قوت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اهمیت قرآن کریم و لزوم بهره گیری از آموزه های کلام وحی در زندگی گفت: همه باید با تاسی به قرآن کریم راه سعادت و خوشبختی را پیگیری کنند.
سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این آیین گفت: یک هزار و 100 اثر از فعالان قرآنی استان در سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جشنواره‌ای و جنبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. 
عظیم ایدی تولید و ارائه دستاوردهای قرآن و عترت (ع) و جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مراکز و موسسه های مردمی استان را از اهداف برگزاری این برنامه برشمرد .
وی تاکید کرد: بخش های رقابتی هفته قرآن و عترت این اداره کل شامل حفظ و تلاوت، جشنواره آواها و نغمات آیینی قران کریم، مقاله‌ نویسی و انشاء نویسی، شعر و داستان کوتاه و هنرهای تجسمی اعلام کرد. 
به گفته ایدی، همچنین در حاشیه این برنامه که از 10 تیر ماه همزمان با سالروز آزاد سازی مهران آغاز شد، نمایشگاهی از دستاوردهای قرآنی استان ایلام نیز دایر و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت. 
این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مسئولان کشوری و استانی، فعالان قرآنی و 10قاری از استان های واسط، بابل، بدره و بصره کشور عراق در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.
در پایان این آیین از 200 برگزیده دومین هفته قرآن و عترت استان ایلام در رشته های مختلف تجلیل شد.
نخستین هفته قرآن و عترت استان ایلام بهمن ماه سال 94 برگزار شد و در آیین اختتامیه آن نیز از 91 فعال قرآنی استان تجلیل شد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.