مجتبی شاکری روز دوشنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده شهرستان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای تحکیم بنیان خانواده و آگاهی بخشی به خانواده در طول سال برنامه ریزی شده است.
وی اظهار کرد: توفیق در مسائل اجتماعی درگرو همکاری و مشارکت مردم است لذا در این راستا تقویت و تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه‌های مختلف ضروری است
شاکری با تأکید بر لزوم توجه به وضعیت اقتصاد، اشتغال و معیشت خانواده ها گفت: باید تمام تلاش خود را برای مهارت‌آموزی و توانمندسازی خانواده‌ها به کار گیریم تا بنیان خانواده تحکیم و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.
وی بابیان اینکه نباید به‌واسطه حجاب خوب مردم در شهرستان از اقدامات پیشگیرانه غفلت کرد، گفت: دشمن در جنگ نرم بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده و تزلزل، اختلافات خانوادگی و تضعیف بنیان خانواده از اهداف اصلی دشمن است.
رئیس کارگروه زنان و خانواده خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه رعایت عفت و حجاب می‌تواند اهداف دشمن را خنثی و باعث تقویت روحیه دین‌باوری مردم شود، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عفاف و حجاب از بدو انقلاب برنامه داشته است و خیلی از شهدا نیز برای حفظ عفاف و حجاب و ناموس این کشور جان خود را فدا کردند.
دبیر کارگروه زنان و خانواده خلیل‌آباد نیز گفت: 6 کمیته زیرمجموعه کارگروه زنان و خانواده برای اجرای برنامه های هفته حجاب و عفاف در این شهرستان تشکیل شده است.
شکاری تصریح کرد: طلاق اصلی‌ترین عامل فروپاشی خانواده‌ها است به همین منظور برگزاری سه دوره آموزشی برای کاهش یک‌درصدی طلاق توسط کمیته پیشگیری از طلاق با دبیری بهزیستی پیش بینی شده است.
وی از تشکیل کمیته حقوق کودک با دبیری آموزش‌وپرورش در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کمیته جمعیت و سلامت باهدف بهبود سلامت بانوان خانه‌دار و شاغل در سطح شهرستان دوره‌های آموزشی خود را توسط شبکه بهداشت و درمان برگزار می‌کند.
وی بابیان اینکه اعتیاد بانوان به مواد مخدر از دیگر مشکلات حوزه زنان و خانواده در سطح جامعه و عامل فروپاشی خانواده‌ها است، تأکید کرد: کمیته امنیت کارگروه زنان و خانواده شهرستان همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی باهدف کاهش میزان اعتیاد در بانوان را در طول سال در دست اقدام دارد.
وی با تأکید بر اینکه با توجه به شعار سال عملکرد کمیته معیشتی و اشتغال حائز اهمیت است، عنوان کرد: جذب 25 درصد اعتبارات مخصوص بانوان در راستای اشتغال نیز از اهداف این کمیته در سطح شهرستان است.
شهرستان خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012/7497 ** خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.