به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز دوشنبه در همایش عفاف و حجاب و تحکیم خانواده که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد،افزود: مهم ترین آثار حجاب بر اساس روایات اسلامی، حفظ کرامت و شخصیت زنان و تکریم بنیان خانواده و تقویت آن است.
وی با بیان اینکه رعایت حجاب علاوه‌ بر تکریم بنیان خانواده آثار مثبت دیگری را به همراه دارد،اظهار کرد: آرامش روحی و روانی اعضای خانواده به ویژه برای زن و همچنین صیانت خانواده از مفاسد اجتماعی از دیگر آثار مثبت رعایت حجاب در اجتماع است.
این مسئول اضافه کرد: با رجوع به قرآن مشاهده می کنیم که این کتاب الهی ابتدا به مردان تذکر داده است که نوع نگاه خود را کنترل کرده و نگاه به نامحرم نداشته باشند و پس از آن به زنان تذکر می‌دهد که نسبت به پوشش و عفاف خود دقت داشته باشند.
بیدخام با تاکید بر اینکه باید زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج دهیم، تاکید کرد: هر اندازه بیشتر زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج دهیم، به موازات آن آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.
سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: آمارها نشان می‌دهد از 40 میلیون بانوی ایرانی که 26 میلیون نفر از آنان مکلف شده‌اند، فقط یک میلیون و 400 هزار نفر یعنی پنج درصد بانوان پوشش نامناسب دارند و در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که این بانوان از خانواده‌های مذهبی هستند بنابراین باید به آگاهی‌سازی نسل جوان توجه بیشتری داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برخی تصور می‌کنند تربیت اسلامی نسل جوان برعهده دولت است در حالی که تربیت صحیح اسلامی در خانواده شکل می‌گیرد و این یعنی هر اندازه ترویج زندگی عفیفانه را دنبال کنیم، اثرگذاری بیشتر و بهتری دارد و در این زمینه می‌توان زندگینامه‌های بانوان شهید را در قالب کتاب جمع‌اوری کنیم و آنها را الگو قرار داده و در زندگی خود جاری سازیم.
بیدخام در ادامه به دلایل استقبال کم تر از البسه پوشیده توسط برخی بانوان اشاره کرد و گفت: عرضه نشدن لباس‌های با قیمت مناسب که از پوشش کافی برخوردار هستند، یکی از دلایل بد‌ حجابی به شمار می‌رود.
وی در ادامه گفت: بانک اطلاعاتی بانوان توانمند استان راه‌اندازی شده است بنابراین بانوانی که در عرصه های مختلف توانمندی دارند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند تا از توان آنها در پیشبرد اهداف در حوزه های مختلف در صورت نیاز استفاده کنیم.
این مسئول در ادامه با اشاره به کسب عنوان برتر در مسابقات بین المللی قران توسط معصومه حمیدی قاری قزوینی،افزود: در حال حاضر 220 حافظ کل قرآن کریم در استان داریم که این موضوع نشان دهنده توجه به آموزه های قرآنی در بین بانوان قزوینی است.
وی در پایان گفت: 178 تشکل قرآنی در سطح استان دایر است که هشت هزار و 295 نفر قرآن آموز خانم در این تشکل ها مشغول فعالیت هستند.
17 تا 23 تیر هفته عفاف و حجاب نام دارد.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.