حجت الاسلام علی شکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان این که عفاف و حجاب بستر مقابله با آسیب های اجتماعی است، افزود: رعایت حجاب و عفاف عاملی برای از بین بردن آسیب های اجتماعی و کاهش ناهنجاری ها می شود.
وی تاکید کرد: رعایت عفاف و حجاب در گام اول برای خود فرد مفید و مصمون‌ساز است و در گام بعدی در محیط پیرامون نیز تاثیر می گذارد به طوری که اگر به عفاف و پوشش ظاهری توجه نشود، زمینه آسیب به خود فرد و دیگران همراه با آن فراهم می شود.
وی گفت: عفاف و حجاب هر کدام بار مفهومی و معنوی خاصی دارند، عفت امر باطنی تلقی می شود که بیشتر شخصیت انسان را می سازد و حکایت از شخصیت انسان دارد، حجاب امری ظاهری و بیرونی است که شکل و رفتار انسان را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب رابطه مستقیم با یکدیگر دارند به طوری که به هر میزان عفت و پاکدامنی فرد بیشتر باشد، توجه به حجاب و پوشش بیشتر می شود و هرچه عمق عفت کمتر باشد، در مساله حجاب و پوشش فرد تاثیر می گذارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: عفت با گناه رابطه معکوس دارد، هر چه فرد عفیف تر و پاکدامن تر باشد و هرچه عمق عفت در وجود انسان بیشتر باشد، میل به گناه آن فرد نیز به سمت صفر میل می کند.
وی گفت: زمانی عصمت معنا پیدا می کند که میل به گناه انسان صفر شود و فرد گناهی مرتکب نشود، باطن او از گناه پاک باشد که ائمه معصوم(ع) همگی دارای عصمت بودند و بقیه انسان ها نیز می توانند دامان خود را از گناه پاک کنند و به سمت عصمت حرکت کنند.
حجت الاسلام شکری افزود: دین مبین اسلام به طور کلی دیدگاه فردی و اجتماعی دارد زیرا برای ساخت جامعه و حفظ ساحت آن هم نگاه فردی و هم نگاه اجتماعی لازم است.
وی یادآور شد: عفت با عدالت رابطه مستقیم دارد، اگر مردم می خواهند که عدالت در تمام زمینه ها برقرار شود، باید به سمت عفت گام بردارند، زیرا در جامعه ای که عفت باشد عدالت نیز به وجود می آید و گناه کاهش می یابد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در مجموع حرکت انسان در دین مبین اسلام به سمت عفت و پاکدامنی است و باید این نکته را در نظر گرفت که نمی توان گفت همه افرادی که به صورت غیرعمد به حجاب بی توجه هستند از عفت و پاکدامنی برخوردار نیستند.
هفدهم تا بیست و سوم تیر هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.