افشین تحفه گر روز دوشنبه در نشست خبری به همین منظور افزود: بر اساس فراخوان قبلی در خصوص اجرای برنامه مشترک با بهزیستی خراسان رضوی 40 اثر به دبیرخانه سازمان سینمای جوان استان ارائه شده است.
وی ادامه داد: بعد از بررسی مجوز لازم برای ساخت 10 فیلم کوتاه در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی صادر شد که حمایتهای لازم از آنها توسط بهزیستی انجام می شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز فعالیت ساخت نخستین فیلم کوتاه با عنوان 'فرصت' به نویسندگی و کارگردانی احسان دلدار آغاز شد.
وی در ادامه انجمن سینمای جوان خراسان رضوی را برترین و موفقترین انجمن سینمایی در کشور ذکر و بیان کرد: پارسال 78 اثر توسط این انجمن تولید شد که توانسته اند 35 جایزه ملی و بین المللی کسب کنند.
تحفه گر گفت: هم اکنون انجمن سینمای جوان خراسان رضوی در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه شعبه دارد. اجرای طرح برداشت کوتاه با محوریت نقد و بررسی آثار سینمایی با همکاری حوزه هنری استان از دیگر فعالیتهای سینمایی است که در طول سال توسط انجمن سینمای جوان انجام می شود.

* ضرورت توجه به سینما برای کاهش آسیبهای اجتماعی
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تولید آثار فرهنگی در حوزه پیشگیری از وقوع آسیبهای اجتماعی بسیار مهم و اساسی است. باید تلاش شود در کنار فعالیتهای مختلف، آثار سینمایی مناسبی در این زمینه تولید گردد تا نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.
مسعود هنربخش افزود پارسال 40 میلیارد ریال برای انجام آزمایشهای ژنتیکی در خصوص پیشیگری از تولد نوزادان معلول در خرسان رضوی هزینه شده است. ماهیانه بالغ بر 12 میلیون ریال برای نگهداری هر معلول هزینه می شود.
وی ادامه داد: هماهنگیهای لازم برای پخش آثار تولید صدا و سیمای خراسان رضوی نیز انجام شده و بعد از ساخت و بررسی لازم این آثار در شبکه استانی نمایش داده می شوند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.