عبدالعزیز عثمان با ابراز خشنودی از برنامه های رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بر تعهد آیسسکو در کمک به موفقیت بیشتر این رخداد از طریق اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز شنبه به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به عنوان سرپرست هیات اعزامی در این دیدار، گزارش داد: در طول ٥٢ هفته سال رویداد مشهد ٢٠١٧ برای ایجاد گفت و گو و تعامل بین گروههای مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برنامه ریزیهای متعددی صورت گرفته که خود زمینه ای برای افزایش زائران و گردشگران کلانشهر مذهبی مشهد است.
سید جواد حسینی افزود: با توجه به اینکه هدف آیسسکو فراهم کردن زمینه ارتباط، تعامل و اتحاد کشورهای اسلامی است در همین چارچوب برنامه های مختلفی در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در رویداد مشهد ٢٠١٧ تعامل بین همه کشورهای اسلامی مبنای عمل قرار گرفته اما این رویداد ظرفیتی فراتر از روابط دیپلماتیک بین کشورهاست. در این راستا دولت و نهادهای مربوطه در جمهوری اسلامی ایران فعالیتهای خوبی را در چارچوب این رخداد فرهنگی جهان اسلام انجام داده اند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در قالب رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام ١٥٠ برنامه بین المللی پیش بینی و تاکنون ٧١ مورد آن در مشهد برگزار شده است.
هیات اعزامی از خراسان رضوی که پنجشنبه چهارم خرداد 1396 به منظور شرکت در اجلاس آیسسکو به مقر آن در مراکش سفر کرد شامل سید جواد حسینی معاون استاندار خراسان رضوی، سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کاظم دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد بود.
همچنین در دیدار این هیات با دبیرکل آیسسکو پرچم و تندیس ویژه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام به عبدالعزیز عثمان اهدا شد.
آیسسکو هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند. کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی 57 کشور عضو دارد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.