رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه 70هتل در مشهد به فروش گذاشته شده است، گفت: علت این امر نابرابری میزان عرضه و تقاضای در حوزه اقامت است.

به گزارش ایلنا محمد قانعی با اعلام این خبر در نشست خبری با موضوع چالش‌ها و موضوعات مرتبط با گردشگری و میزبانی در ایران افزود:  ضروری است که طرح جامع گردشگری مشهد تدوین شود تا مشخص شود ما نیازمند ایجاد هتل هستیم یا خیر.

 وی اضافه کرد: مشهد به یمن وجود پر برکت امام هشتم   (ع) دارای جایگاه خاصی در حوزه گردشگری و به خصوص گردشگری مذهبی است.

 وی در ادامه  افزود :  در سال‌های بعد انقلاب به علت جنگ 8ساله ، با معیارهای استاندارد جهانی فاصله گرفتیم، در طی سال‌های دهه شصت مسئولان و سرمایه‌گذاران در برخی از اوقات به منظور اسکان زائرانی که برای فرار از موشک‌باران غرب و مرکز کشور به استان ما پناه می‌آوردند با نیت معنوی در مشهد مکان اقامتی ساختند و شاهد روند رو به رشد ساخت اقامتگاه‌ها با شرایط خاصی بودیم.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: اغلب نهاد و سازمان‌های دولتی یک اقامتگاه و هتل در مشهد ایجاد کردند و اکنون شاهد آن هستیم که همه ارگان‌ها و سازمان‌ها دارای یک اقامتگاه و بعضا هتل ۵ ستاره هستند البته قانون آنها را مکلف به واگذاری به بخش خصوصی کرده است زیرا ما در رقابت نابرابر با آنها هستیم.

وی عنوان کرد: با کمک مسئولان جهاددانشگاهی مشهد و پژوهشکده گردشگری این سازمان، پژوهشی را انجام دادیم و مشخص شد هر زائر در مشهد با میانگین اقامت سه روز  روزانه ۱۲۰ هزار تومان هزینه می‌کند، اما ما در مشهد نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و  بخاطر حرکات ناشیانه و غیر مسئو لانه برخی، زائران حاشیه خلیج فارس را به راحتی از دست دادیم.

قانعی عنوان کرد: در مشهد ۲۱۱ هتل فعال و ۲۹۲ پروژه اقامتی در حال ساخت داریم که اغلب هتل‌اند و در طی چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه برای گردشگری دو زیرساخت دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: اقامت و حمل و نقل دو زیرساخت اساسی به شمار می‌روند، خوشبختانه در مشهد هر دو زیرساخت‌ها وجود دارد.

قانعی گفت: در بحث استانداردسازی، هتل‌های مشهد پیشتاز شدند و 50 درصد هتل‌های کشور را در اختیار داریم و همه هتل‌ها را برای فعالیت منوط به استانداردسازی کردیم در حالی که در سایر شهرهای کشور هتل‌ها در برابر تطبیق استاندارد مقامت می‌کنند.

وی اظهار کرد: هتل‌های مشهد از هتل‌های سایر شهرها یک ستاره بالاتر است. یک هتل ۴ ستاره مشهد برابر با هتل پنج ستاره کشوری خدمات می‌دهد. همچنین از نظر قیمت نیز در حال حاضر نرخ اقامت در هتل‌های مشهد از میانگین نرخ هتل‌های کشور پایین‌تر است.

چابک کردن فرآیند سرمایه‌گذاری

منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی نیز در این مراسم  گفت: در کارگروه زیارت و گردشگری شورای شهر آتی، فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را کوتاه و چابک می‌کنیم.

 محمدرضا حیدری افزود:  یکی از اولین موضوعات دارای اهمیت برای شورای شهر پنجم این است که اعضای شورا و نخبگان درباره مفهوم گردشگری و زیارت اجماع کنند که این دو در تضاد بایکدیگر یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم هستند، ما در حوزه گردشگری برای ایجاد امید برای فعالان این حوزه و رفع نگرانی آنها تلاش خواهیم کرد./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.