به گزارش ایرنا، دبیر اجلاس مزبور روز شبنه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه هتلداری به صورت سنتی و موروثی در کشور انجام می شود، لذا رویکرد اصلی این دوره اجلاس بر محور آموزش قرار گرفته است.
سید احسان علوی افزود: بیشترین سرمایه گذاری در این صنعت باید در بخش آموزش و فعالیتهای آکادمیک با هدف تقویت فرهنگ میزبانی انجام شود.
وی اظهار کرد: فرودگاهها، سالن های غذاخوری و هتل ها، ویترینهای یک کشور و شهر به حساب می آیند و دست اندرکاران این حوزه ها می توانند با فرهنگ سازی برای میزبانی خوب، موجب تکرار عناوینی چون مشهد 2017 شوند.
عضو شورای سیاستگذاری این اجلاس گفت: آموزش مشتری مداری در صنعت هتل داری و معرفی محصولات و خدمات برتر این صنعت، آشنایی با اصول و روش های روز دنیا در صنعت هتلداری، تجلیل از برترین های هتل داری در حوزه های مختلف و اهدای اولین تندیس معرفی هتلداران برتر با عنوان 'جایزه هتلداران ایران' از دیگر اهداف این همایش ملی است.
وی مدیران هتلها و مراکز اقامتی، مدیران شرکتهای هواپیمایی، روسای اتحادیه های استانی هتلداری و سرمایه گذاران مراکز اقامتی و برج های مسکونی هتلی را از جمله شرکت کنندگان در این اجلاس عنوان کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ورود دولت به بخش های تصدیگری از جمله هتلداری نادرست است و دولت باید اینگونه امور را به مردم واگذار کند.
رضا شیران خراسانی خدمات عمومی از قبیل اورژانس و آتش نشانی را از جمله فعالیتهای دولت برشمرد و افزود: این فعالیتها با حاکمیت ملی سر و کار دارد و باید توسط دولت انجام شود اما فعالیتهایی از جمله تولید خودرو و امثال آن باید توسط بخش خصوصی انجام شود.
وی اظهار کرد: در هیچ جای ایران جز مشهد، گردش مالی 200 هزار میلیارد ریالی در حوزه گردشگری نداریم و این ظرفیت مهم فرصت کلان هتلداری و بازار سوغات را در این کلانشهر فراهم کرده است.
نخستین اجلاس ملی میزبانی ایرانی - اسلامی نیز مهر ماه سال گذشته در مشهد برگزار شد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.