سید امیر مرتضوی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان مشهد افزود: باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود تا تعداد پرونده های قضایی کاهش یابد. می بایست در این زمینه همه دستگاهها همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: بسیاری از سازمانها ظرفیتهای میانجیگری و سازشگری را در مجموعه های خود فعال کرده و کمک بسیاری با کاهش پرونده ارجاعی به دادگستری خراسان رضوی می کنند.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: باید برای تمامی عناوین مجرمانه موجود در جامعه برنامه ریزی لازم انجام شود تا جنبه های پیشگیرانه مد نظر قرار بگیرد. برای جرائم مهمی که امنیت و آرامش مردم را هدف قرار می دهد می بایست در جامعه برنامه ریزی مناسب انجام شود تا این جرائم بطور محسوس کاهش یابند.
وی افزود: در سایه برنامه ریزیهای انجام شده بسیاری از جرائم سنگین کیفری در سطح استان بیش از 60 درصد کاهش یافته اند.
مرتضوی ادامه داد: از ابتدای سال جاری دو فعالیت عمده در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی انجام شده است. نشستهای متعدد در این مدت با محوریت برگزاری انتخابات در سطح منطقه ای و ملی انجام و تدابیر بسیار گوناگونی در نظر گرفته شد.
وی گفت: تلاش شد تا انتخابات در بهترین شکل ممکن در آرامش کامل برگزار شود و در این زمینه باید از همه مسئولانی که در این زمینه تلاش کردند به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد.
او افزود: ستاد کنترل و پیشگیری از وقوع جرائم در سطح خراسان رضوی تشکیل شده و به صورت جدی به مقابله با آسیبهای اجتماعی خواهد پرداخت.
وی همچنین گفت: در چارچوب فعالیتهای صورت گرفته در سال گذشته 800 مرکز توزیع مواد مخدر در سطح خراسان رضوی پلمپ شد. شناسایی هشت هزار چاه غیرمجاز از دیگر اقدامات ارزشنمد است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز اقدامات مناسبی انجام شد. رتبه پنجم استان در طلاق نیز طی سال 94 با اجرای طرحهای آموزشی و مشاوره ای در قالب طرح صیانت از نهاد خانواده به جایگاه هشتم در سال گذشته رسید این درحالی است که این استان در سال 92 رتبه نخست طلاق در کشور را داشت.
وی گفت: همچنین در سه ماه نخست امسال 2 هزار و 436 فقره طلاق توافقی در این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.