سید امیر مرتضوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا برای 18 نفر منع پیگرد قضایی صادر شد، سه پرونده به صدور رای عدم صلاحیت منتهی گردید و بقیه پرونده ها نیز در جریان رسیدگی هستند.
وی اظهار کرد: پرونده هایی که به صدور رای عدم صلاحیت منتهی شده مربوط به مدیران اجرایی و بخشداران است.
وی گفت: کمیته رصد و پایش فضای مجازی نیز زیر نظر دادستانها فعالیت داشته و استعلامات پرتعداد انتخابات شوراهای شهر توسط دادستانی استان انجام شد که حجم عظیم کار این دستگاه را نشان می دهد.
مرتضوی افزود: در کمیته رصد و پایش فضای مجازی چهار هزار نفر از مدیران شبکه های مجازی استان دعوت و نسبت به قوانین انتخاباتی اطلاع رسانی و توجیه شدند.
وی اظهار کرد: در این زمینه 55 جلسه در استان تشکیل و 59 کانال تلگرامی فیلتر و مسدود شد، 25 نفر در مرکز استان و 273 نفر در شهرستانها تذکر دریافت کردند و از 43 نفر در مرکز استان و 177نفر در شهرستانها تعهد گرفته شد که در نهایت 188 نفر به دادگستری احضار و برای آنان پرونده تشکیل شد.
وی با بیان اینکه تخلفات انجام شده در نتیجه انتخابات تاثیر گذار نبوده است گفت: این تخلفات شامل تاخیر در آغاز به کار شعب اخذ رای و ادعای دیر رسیدن تعرفه است که هم اکنون در حال بررسی می باشد.

* کاهش 29 درصدی تلفات جاده ای در 2 ماه نخست سال جاری
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: تلفات جاده ای در این استان طی 2 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 29 درصد کاهش و مجروحیت ناشی از این تصادفات 9 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 169 نفر کمتر از سال قبل از آن در تصادفات جاده ای این استان کشته شدند و 98 نقطه حادثه خیز درون شهری و 79 نقطه حادثه خیز جاده ای نیز رفع شد.
وی گفت: سرعت متوسط رانندگان پر خطر نیز در سال گذشته از 141 کیلومتر در ساعت به 131 کیلومتر در ساعت کاهش یافت.
مرتضوی افزود: در سه ماه نخست سال جاری مشکل قضایی 26 واحد صنعتی و تولیدی استان نیز رفع شد.
وی اظهار کرد: از سال 93 تاکنون مشکلات 850 واحد تولیدی و صنعتی بدون تشکیل پرونده و با توافق و تفاهم حل شده و در سال گذشته نیز مشکلات قضایی 165 واحد تولیدی رفع شده و با پیشگیری از تعطیلی این واحدها از بیکاری 33 هزار کارگر در استان جلوگیری شده است.
وی گفت: دادگستری خراسان رضوی سال گذشته فقط یک رای در زمینه تعطیلی یک واحد صنعتی داشته که نشان از رویکرد حمایتی این اداره از اشتغال و بخش تولید دارد.

* کاهش 23 درصدی پروندهای طلاق در دادگستری خراسان رضوی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی همچنین از کاهش 23 درصدی پروندهای طلاق در این استان طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن خبر داد.
وی افزود: رتبه پنجم استان در طلاق طی سال 94 با اجرای طرحهای آموزشی و مشاوره ای در قالب طرح صیانت از نهاد خانواده، به جایگاه هشتم در سال گذشته رسید این درحالی است که این استان در سال 92 رتبه نخست طلاق در کشور را داشت.
وی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری نیز 2 هزار و 436 فقره طلاق توافقی در این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد کاهش داشت.
مرتضوی گفت: آمار ازدواج نیز در خراسان رضوی طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن یک درصد افزایش داشت.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.