به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمدعلم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: قوه قضاییه یک سوم قدرت و توانمندی نظام اسلامی را تشکیل می دهد.
وی با تقدیر از فعالیت های رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: امکانات قوه قضاییه به درستی در خصوص مبارزه با مفاسد اجتماعی به کار گرفته شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسئولان قوه قضاییه در خراسان رضوی و دادستان این شهر تلاش های بسیار زیادی را انجام دادند که باید از آن ها نیز به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد.
وی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضاییه را یادآور شد و گفت: باید رهنمودهای معظم له در خصوص این قوه به صورت جدی پیگیری شود.
امام جمعه مشهد گفت: نظارت بر حسن اجرای قوانین و امور کشور از جمله وظایف اصلی قوه قضاییه است که باید به صورت جدی پیگیری شود.
وی اضافه کرد: احیاء و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضاییه است و در این زمینه این قوه باید با اقتدار عمل کند.
امام جمعه مشهد گفت: هر چند صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید و این موضوع مورد قبول هر انسان مومن و ایرانی است اما باید به تخلفات انتخاباتی نیز به صورت کامل رسیدگی شود.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: تخلفات صورت گرفته در مسئله توزیع تعرفه ها و دیگرموارد را باید قوه قضاییه به صورت دقیق بررسی کند.
وی با تاکید بر اینکه باید همه آحاد جامعه بتوانند در تعیین سرنوشت کشور خود دخیل باشند، گفت: آیا حقی بالاتر از این وجود دارد که کسی نتواند برای سرنوشت کشورش تصمیم بگیرد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
7498/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.