به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ابهر در مصلای نماز این شهر، با اشاره به مساله اتحاد و انسجام ملی، اظهار کرد: در این موضوع مهم همیشه باید مشترکات را در نظر داشته باشیم چراکه اتحاد منافاتی با اختلاف در برنامه و سیاستی ندارد و با این حال نباید در مسائل کلان کشور کشمکش وجود داشته باشد.
امام جمعه ابهر با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اجتناب از دوقطبی کردن کشور، یاد آور شد: در سال 59 رئیس جمهوری وقت کشور را به 2 دسته موافق و مخالف تقسیم کرده بود که از این امر باید دوری شود چراکه موضوع خطرناکی است.
وی ابراز کرد: یکی از مسائلی که اتحاد ملی را زیر سوال می برد و شبهه ایجاد و اختلاف ها را آشکار می کند فاصله قائل نشدن با دشمن است که گاهی دشمن به داخل کشور نفوذ می کند که نمونه ای ازآن را در سال 88 دیدیم که عده ای به طور صریح علیه نظام حرف می زدند.
حجت الاسلام رحیمی خاطر نشان کرد: وقتی می بینید عده ای با اساس انقلاب، باور و دین شما بنای مخالفت و کارشکنی و اذیت کردن دارند مردم و بویژه مسئولان باید فاصله و مرز را با این افراد مشخص کرده و این دوری جستن را اعلام کنند که در این صورت اتحاد ملی شکل می گیرد.
وی با اشاره به موضوع آتش به اختیار نیز افزود: مقام معظم رهبری قائل به ضعفی در ستادها و مراکز نظام در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی هستندو در این رابطه خلل هایی رخ می دهد که در این گونه موارد دانشجویان انقلابی و دیگر هسته های فکری و عملی، جهادی، فکری و فرهنگی باید ورود کنند.
امام جمعه ابهر یاد آور شد: برخلاف برخی تصورها این دستور مقام معظم رهبری، قطع امید از ستادها و مرکزیت های موجود در نظام در این رابطه نیست بلکه برای این است که اختلال یا تعطیلی این ستادها و مراکز نباید منجر به بی عملی نیروهای انقلابی در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی شود.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.