محمدعلی اعتمادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید از مزیت‌های اقتصادی شهرستان گفت : مهم‌ترین محورهای موردحمایت شامل زنجیره ارزش«انگور» ، تولید لبنیات محلی و سنتی ، کیف و کفش (چرم)، گردشگری و بوم‌گردی، ، فرش دستباف، صنایع تبدیلی و مبلمان است .
وی با یادآوری جذب بیش از 120 درصدی اعتبارات اشتغال شهرستان در سال 95 و ایجاد 130 شغل بااعتباری قریب به 23 میلیارد ریال، اظهار کرد: در سال گذشته 99 پرونده مربوط به اشتغال از تسهیلات این صندوق استفاده کرده‌اند که قالب‌ تسهیلات در زمینه‌های خوداشتغالی، کارفرمائی، خانگی، پشتیبان کارگاهی و پشتیبان مشاغل خانگی بوده است .
اعتمادی، رسالت اصلی صندوق کارآفرینی امید را ایجاد اشتغال پایدار در سطح خرد از طریق اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه (بدون سود) و بدون سپرده‌گذاری به متقاضیان دانست و افزود : این صندوق به‌عنوان نهادی عمومی و غیردولتی زیر نظر مستقیم رئیس‌جمهور و با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی است که با ابعاد کامل حمایتی دوسویه در کشور در دو زمینه تأمین مالی خرد و حمایت از کسب‌وکارهای خرد فعالیت می‌کند.
وی خط‌ مشی‌ صندوق کارآفرینی امید را همسو بودن باسیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی مقام معظم رهبری و همراه با رویکردهای اصولی دولت تدبیر و امید دانست و تأکید کرد : در این خصوص در سال گذشته در این شهرستان 267 پرونده تشکیل و 39 میلیارد و 493 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد : این مجموعه توانسته با اقدامات ارزنده خود در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و ازدواج به جوانان ، گام‌های مؤثری را در جهت رونق «کارآفرینی» و رویش «امید» واقعی بردارد.
رئیس صندوق کارآفرینی امید قوچان در خصوص وصول مطالبات این صندوق نیز گفت : بیش از 110 درصد مطالبات صندوق کارآفرینی قوچان باهدف کاهش پیوسته مانده مطالبات ، به گردش درآوردن منابع بلوکه‌شده و افزایش توان خدمت‌رسانی وصول‌شده است .
شهرستان 180 هزارنفری قوچان در فاصله 130 کیلومتری مشهد قرار دارد .
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار : حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
7501/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.