به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر نصیری روز چهارشنبه در دومین گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاهای جامع علمی کاربردی کشور در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی افزود: کسب مهارت و جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله مهمترین اهداف تاسیس دانشگاههای علمی کاربردی بود که باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کند چرا که احساس می شود متاسفانه در عمل آن طور که انتظار می رفت موفقیت حاصل نشده است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حل مشکلات اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال اظهار کرد: دانشگاهای علمی کاربردی در فرایند مهارت افزایی و اشتغال جوانان در حوزه های مختلف نقش بسزایی دارند و می توانند کمک شایانی در حل مشکلات جامعه بکنند.
وی بیان کرد: انتظار از این دانشگاه به کار گیری مهارت‌های آموخته شده و جذب سریع فارغ‌التحصیلان آن در بازار کار است تا بتواند زمینه‌ساز رونق و اشتغال باشد.
نصیری با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان نسبت به انتخاب دانشگاه در شهر خود اقدام می‌کنند، اضافه کرد: این موضوع پتانسیل بسیار خوبی برای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاههای علمی کاربردی است تا به رسالت خود در رسیدن به اهداف تعیین شده عمل کند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اردبیل هم در این گردهمایی گفت: 10 درصد از جمعیت دانشجویی استان در دانشگاه‌های علمی کاربردی تحصیل می‌کنند.
داریوش لطیفی با اشاره به اینکه تربیت نیروی کار ماهر مهمترین اهداف دانشگاه علمی کاربردی است، افزود: در واقع ما به دنبال تربیت نیروی کار ماهر برای تولید، رونق اقتصادی و چرخاندن چرخ‌های اقتصادی و صنعتی جامعه هستیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی نسل سومی و متولی آموزش مهارتی و کارآفرینی است، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف دانشگاه
از ظرفیت همه صاحبان حرفه و مشاغل استفاده می‌شود تا بتوان تجربیات وپتانسیل شغلی آنها در امر آموزش به کار گرفته شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اردبیل گفت: در حال راه اندازی مرکز آموزشی مهارتی با همکاری دانشگاههای استان برای تحقق اهداف دانشگاه هستیم.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.