مسئول دبیرخانه عفاف و حجاب در سپاه امام رضا(ع) و معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هدف این همایش تبیین و بازخوانی ابعاد مختلف قیام گوهر شاد و موضوع کشف حجاب و بررسی سیر تاریخی و پژوهیشی این موضوع می باشد.
منصوره ابراهیمیان افزود: در حاشیه این همایش نمایشگاه موضوعی در خصوص عفاف و حجاب نیز برپا شده است که چهره واقعی رژیم پهلوی در مقابله با حجاب و عفاف را به تصویر می کشد.
وی اظهار کرد: دشمن به دنبال نابودی بنیان خانواده و جا به جا کردن مرزهای حیا، عفاف، عفت و غیرت است و سرآغاز این تلاش ها نیز کپی برداری رضا خان در موضوع کشف حجاب است.
وی با بیان اینکه امام علی(ع) تاریخ را منبع درس آموزی و عبرت معرفی کرده است افزود: کشف حجاب اجباری رضاخان با وجود تلاش های استبدادی فراوانی که به خرج داد نتیجه ای نداشت و مردم آگاهانه در مقابل آن ایستادگی کردند.
مسئول دبیرخانه عفاف و حجاب در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: همایش بازخوانی قیام گوهرشاد با همکاری مشترک سازمان بسیج زنان و سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد و به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شده است.
ابراهیمیان افزود: برپایی نمایشگاه، انجام سخنرانی و برگزاری مسابقه در خصوص عفاف و حجاب، نصب نماد عفاف و حجاب در محل دفن شهدای قیام گوهر شاد در محل پارک میرزا کوچک خان و حضور در نماز جمعه، برخی از برنامه هایی است که در هفته عفاف و حجاب برگزار می شود.
این همایش عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
هفته عفاف و حجاب از 17 تیرماه آغاز می شود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ خبرنگار: مصطفی نخعی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.