میثم مرادی بیناباج، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به استقبال گسترده زائران و مجاوران، فعالیت شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی که بنا بود تا پایان ماه رمضان باشد تمدید و این شهرک تاریخی تا دهه کرامت فعال خواهد بود.
وی بیان کرد: این شهرک تاریخی از بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را در قالبی متفاوت و به عنوان یک موزه زنده از حوادث و بناهای تاریخی، آداب و رسوم و مشاغل قدیمی شهر مشهد مقدس آغاز کرده بود.
مرادی ادامه داد: شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی را در قالب آیین ها و آداب و رسوم مردم مشهد به نمایش گذاشته بود که مورد توجه مردم قرار گرفت .
وی خاطرنشان کرد: در این شهرک تاریخی زائران و مجاوران حریم رضوی می توانند در قالب های تئاتر، نمایش، روایتگری و نقالی با تاریخ شهر مشهد و حوادث پیرامون آن از جمله واقعه قیام مسجد گوهرشاد، انقلاب مردم مشهد و مکان های تاریخ ساز آشنا شوند.
قائم مقام معاونت فرهنگی شهرداری مشهد افزود: آشنایی با آداب و رسوم، بناهای تاریخی و مذهبی شهر مشهد، مشاغل قدیمی، سنت ها و آیین های محلی و مذهبی، دانشمندان و مشاهیر خراسان و سبک معماری و سبک زندگی دینی شهر مشهد از دیگر برنامه های شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی است.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی تا دهه کرامت همه روزه از ساعت 18 تا 23 در بلوار وکیل‌آباد، انتهای خیابان کوثر شمالی میزبان علاقه مندان است.
دهه کرامت 96 از روز سه شنبه سوم مردادماه همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با عنوان 'حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ الگوی شایسته دختران' آغاز می شود که تا زادروز فرخنده امام رضا (ع) ادامه می یابد.
7505/5132
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.