سید جواد حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : دولت یازدهم تا کنون 45 میلیارد ریال برای این امر اعتبار اختصاص داده است که نسبت به همه دوره های قبل بیشتر است اما این رقم نسبت به نیاز استان کافی نیست و به کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع ارائه و پیشنهاد شده که در زمینه تخصیص و تامین آن همکاری شود.
وی با اشاره به وجود 834 کیلومتر مرز استان با دو کشور افغانستان و ترکمنستان اظهار کرد : در این دولت تا کنون در مرز با افغانستان 470 کیلومتر راه مرزی ، 210 کیلومتر کانال ، 150 کیلومتر خاکریز، 110 کیلومتر سیم تیعه دار، 3.5 کیلومتر دیوار بتنی و 17 برج نوری، 144 پاسگاه برقرسانی و 26 پاسگاه آبرسانی شده است اما همچنان نیازهایی در این مرز وجود دارد..
وی بااشاره به اینکه اینکه در تامین امنیت اولویت نخست در آن سوی مرز واولویت دوم مرز است ، افزود : بر این اساس در مرز شرقی نگهداری از 450 کیلومتر راه مرزی، احداث 60 کیلومتر راه جدید و 100 کیلومتر کانال ، 150 کیلومتر سیم تیغه دارو ترمیم 210 کیلومتر کانال، آبرسانی به 18 پاسگاه و تامین تجهیزات الکترونیکی و لجستیکی برای کنترل مرز خواست و نیاز استان است.
وی گفت : در مرز شمالی استان یعنی ترکمنستان هم در این سال ها 210 کیلومتر راه مرزی ایجاد شده، 45 پاسگاه برقرسانی و 35 پاسگاه آبرسانی شده اما همچنان احداث 200 کیلومتر راه مرزی جدید ، 500 کیلومتر سیم تیغه دار و آبرسانی به 11 پاسگاه و برقرسانی به دو پاسگاه نیاز است .
وی در ادامه با اشاره به حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در استان گفت : وضعیت امنیتی استان به طور کامل برای آنان در روز گذشته و نیز در شورای تامین تشریح شد و نیازهای استان در این حوزه که نیازمند مساعدت دولت و مجلس است نیز ارائه شده است.
وی اظهار کرد : 33 هکتار نقطه اختلافی در مرز استان وجود دارد که از کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست شده این موضوع به سرانجام مشخص برسد.
وی با بیان اینکه به دلیل تخلیه و تخریب 15 روستای مرزی استان در سال 76 به دلایل امنیتی گفت:‌ 50 میلیارد ریال به روستائیان این مناطق باید پرداخت می شد که تا کنون به عنوان بدهی دولت باقیمانده و خواستار تامین آن هستیم .
وی ادامه داد : امسال با تلاش مسئولان استان440 میلیارد ریال اعتبار از صندوق ذخیره ارزی برای استان به تصویب رسید که از جمله درخواست های استان کمک کمیسیون امنتیت ملی مجلس به تخصیص 100 درصدی این اعتبار است.
وی با تاکید بر اینکه پیوند امنیت مرزها با اقتصاد و معیشت بسیار مهم است، افزود : از این رو سه طرح مختلف از جمله صادرات فرآورده های سوختی از طریق تعاونی مرزنشینان اجرا و سود حاصل از این امر بین خانواده های مرزی توزیع شد که در یک سال و نیم اجرای آن منجر به بازگشت معکوس سه هزار و 500 خانوار روستایی به این مناطق شده است.
معاون استاندار تصریح کرد : حریم امنیتی مرز هم پس از کوچک شدن در هفته گذشته تصویب و ابلاغ شد که این خود امکان بهتری برای فعالیت اقتصادی مرزنشینان فراهم می کند.
وی اجرای طرح های آبخیزداری در مناطق مرزی را از دیگر اقدامات برای سکونت و اشتغال جمعیت و امنیت بیشتر مرزها دانست و گفت: توسعه فعالیت های اقتصادی در دو سوی مرز به اقتصاد مرزنشینان و امنیت پایدار مرز کمک شایانی می کند.
حسینی افزود: علاوه بر مرز در ورودی های مشهد نیز نیازمند هوشمند سازی کامل هفت ایستگاه ایست و بازرسی ثابت و تجهیز ایست و بازرسی های سیار هوشمند برای کنترل ورودی های شهر هستیم که 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .
این مسئول افزود: ظرف یک هفته آینده جلسه شورای تامین استان با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار و مجموعه نیازمندی های امنیتی و انتظامی استان احصا و مجموعه پیشنهادات کاربردی تدوین و به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه می شود و آنان نیز قول مساعد برای اقدام در این راستا داده اند که در ارتقا امنیت استان بسیار مهم است.
وی تصریح کرد : از جمله این پیشنهادات ارتقاء ساختار امینتی و انتظامی استان است که به هیچ وجه متناسب با نیازها و شرایط خاص استان نیست.
وی افزود : توسعه پایش های تصویری بویژه در حاشیه شهر مشهد از ضرورت هاست که بدین منظور 300 دوربین جدید با 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
به گفته وی ، علاوه بر این برای پایش تصویری و ارتقاء امنیتی و ساختارهای مربوطه و مانند آن در شهرهای بینالود، سبزوار، نیشابور و هفت شهر مرزی نیز 650 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : حاشیه شهر مشهد با جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر و گستره سه هزار و 894هکتاری با مشکلات و مسائل بسیار؛ از حساسیت های خاصی برخوردار است و نیاز است حداقل اعتبار حاشیه مشهد به صورت 100 در صدی تحصیص یابد.
وی با تاکید با استقرار امنیت پایدار دراستان گفت : امنیت و آسیب ها با اقتصاد پیوند دارند چنانکه در سال 94 رقمی معادل 36 هزار اشتغال جدید و در سال 95 حدود 100 هزار شغل در استان ایجاد شد و برای امسال برنامه ریزی برای ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید است که به نوعی آسیب ها را کاهش می دهد.
حسینی با اشاره به توسعه صندوق های مالی و اعتباری در استان به دلیل خواب پول در این منطقه افزود: در دوره های قبل به این صندوق ها بی حساب و کتاب مجوز داده شد و به عنوان عارضه ای با مسائل عدیده ای به دولت یازدهم ارث رسید و طی این چند سال دولت بدون بروز مشکل امنیتی آنها را حل کرد.
وی اظهار کرد : در بحث توسعه اقتصادی انتقال آب از دریای عمان به دو استان سیستان وبلوچستان و خراسان رضوی هم از جمله مباحث مهم برای امنیت است که قرارگاه خاتم الانبیاء اجرای آن را پذیرفته و اتصال خط آهن استان به به چابهار موضوع دیگری است که در دست پیگیری می باشد.

**مشهد هدف برخی گروه های تروریستی بود
وی در ادامه با اشاره به حساسیت های خاص خراسان رضوی و مشهد گفت : هدف برخی گروه های تروریستی که پیش از ایام عید فطر دستگیر شدند ، مشهد بوده است .
وی عنوان کرد : حتی همان گروهی که در تهران اقدام کردند به مشهد آمده بودند اما نتوانستند و در تهران که نزدیکتر بود اقدام کردند و بازهم به هدف نرسیدند.
وی اظهار کرد : در حال حاضر نیز با اشراف امنیتی و اطلاعاتی مشکلی در استان وجود ندارد اما همواره از گذشته مخالفان و معاندان و نظام سلطه جهانی و تکفیری ها توجه خاصی به مشهد به عنوان یک نقطه راهبردی دینی و مذهبی داشته اند.

*شرایط پذیرش مسئولیت شهرداری را ندارم
حسینی در ادامه در زمینه شایعات مربوط به نامزدی وی برای شهرداری مشهد گفت : همه این مباحث شایعه است و تا این حد ناآگاه نیستم که شهرداری مشهد را قبول کنم، زیرا امکان و شرایط پذیرش شهرداری مشهد را ندارم و شورای شهر پنجم به قدری عاقل است که مرا انتخاب نکند.
وی اظهار کرد: آینده خوبی برای مشهد پیش رو است زیرا شورای شهر مشهد ترکیب بسیار مناسبی در دوره جدید دارد و با توجه به وظایف شهری تخصص های مورد نیاز به تناسب نیاز شهر در آن حضور دارند.
وی عنوان کرد : در واقع در این دوره تجربه ، توان و تخصص وجود دارد و این دوره به طور قطع از دوره های قوی شورا در مشهد خواهد بود و شهرداری توانمند انتخاب می شود.
وی در زمینه سرپرستی استانداری خراسان رضوی هم افزود : استاندار خراسان رضوی هم محکم بر سر مسئولیت خود باقی است و من هم معاون وی خواهم بود.
حسینی، در خصوص شایعات مربوط به مطرح شدن نام وی به عنوان یکی از گزینه های وزارت آموزش و پرورش هم گفت: در این حوزه نیز شایعاتی در فضای مجازی و واقعی وجود دارد که تکذیب می کنم و خود را در آن جایگاه نمی دانم ولی هرجا بتوانم باری از دوش دولت بردارم در خدمت دولت خواهم بود و رده ای هم برای خود قائل نیسیم .
وی در پاسخ به سئوالی گفت : در سطح استان و نیز مشهد باید در زمینه نظامند کردن مدیریت نشاط اجتماعی رویکرد مطلوبی را پیش بگیریم به گونه ای که از دو آسیب ساختار شکنی و رویکرد قالبی جلوگیری شود .
حسینی افزود: مهندسی نشاط اجتماعی در خراسان و مشهد موضوع فرهنگی مهم و جدی برای استان است که باید بدان به گونه ای ورود کرد که نشاط اجتماعی تضمین شود بدون آنکه ساختار علمی و فنی شکسته شود.

*منتقدان قدر دولت روحانی را ندانسته اند
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت روحانی تنها دولتی است که در دور اول با نگاه همگرایی و زیست سیاسی و اجتماعی مشترک از همه نیروها استفاده کرده است، گفت: منتقدان قدر و ارزش این دولت را نداسته اند.
وی عنوان کرد :در دولت یازدهم در سطح مدیریت استان 92 درصد فرمانداران تغییر کرد و هشت درصد دیگر در مسئولیت خود ماندند در حالی که در دوره های قبل 100 درصد تغییر می کرد.
وی ادامه داد : 12 درصد بخشداران هم بدون تغییر ماندند که این امر در راستای سیاست دولت مبنی بر عتدال و پرهیز از افراط و تفریط بود اما قدر آن را ندانستند و با افراط و تفریط نسبت به این دولت همجمه ها و حمله ها کردند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود : در تمام دنیا سیاست خارجی دولت یازدهم را عامل عزت این کشور می دانند و در کشور به طور دائم این امر به عنوان یک ضعف جدی مطرح می شود.
وی اظهار کرد: این ملت هشت سال جانانه جنگید و در جایی نیز که نظام تصمیم گرفت با نرمش قهرمانانه با تدبیر رهبر معظم انقلاب به یک توافق در عرصه بین المللی دست یابیم به خوبی با درایت عمل شد و امروز اگر طرف مقابل این توافق را نقض کند آبروی خود را می برد وعزت ایران بیش از قبل می شود .
حسینی اظهار کرد: مردم با وجود تخریبها؛ قدر دولت را دانستند و بدان رای دادند و در دوره دوم این دولت قوی تر و راسخ تر و محکم تر برای حل مشکلات مردم وارد عرصه می شود و ذره ای از مواضع خود کوتاه نمی آید.
وی با بیان اینکه سالم ترین انتخابات بعد از انقلاب در 29 اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: سلامت، امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در این دوره به خوبی محقق شد.
وی گفت: در عمل به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای تحقق سلامت انتخابات رعایت مر قانون و حق الناس محور عمل قرار گرفت و بدین منظوربرای برگزاری انتخابات نیروهایی سالم ، آگاه و مسلط به قانون انتخاب شده و آموزش های مناسب هم به آنان ارائه شد .
به گفته وی ، در این دوره در مجموع برای اعضای هیات های اجرایی ، نظارت، بازرسان ، نمایندگان فرماندار و دیگر دست اندرکاران 172 هزار و 348 نفر ساعت آموزش ارائه شد ضمن آنکه 10 هزار نسخه راهنمای شعب ثبت نام هم تدوین و چاپ و در اختیار آنان گذاشته شد .
رئیس ستاد انتخابات استان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به شایعات گسترده مربوط به کمبود تعرفه و تاخیر در فعالیت شعب هم گفت : در بحث تعرفه هیچ کمبودی نداشتیم و 200 هزار تعرفه بیش از جمعیت 4 میلیون و 465 هزار و695 نفر واجدین شرایط استان در اختیار بود ضمن آنکه توزیع شهرستانی آن بسیار مطلوب انجام شد و 10 درصد بیش از آمار واجدین شرایط اخذ رای در هر شهرستان و بخش و شهر تعرفه تامین شد.
وی عنوان کرد: در مشهد هم این شرایط حاکم بود و 110 هزار تعرفه مازاد بر آمار واجدین شرایط در مخزن و سطح شهرستان وجود داشت و ضمن آنکه میزان تعرفه مصرف نشده در این شهرستان 734 هزار و 454 برگ شامل 31 درصد تعرفه های اختصاصی به مشهد بود.
وی با بیان اینکه نمایندگان نامزدها، فرمانداران، بازرسان و اعضای هیات های نظارت و اجرایی در سر صندوق ها حضور داشتند ، گفت : همچنین 99 درصد از حدود 5 هزار شعبه اخذ رای استان به سامانه انتخابات وصل بوده و هر گونه وقفه در آن مشخص می شد.
به گفته وی ، با توجه به تعداد آرای اخذ شده در مجموع 16 ساعت رای گیری ، به طور میانگین هر دقیقه سه هزار و 600 رای در انتخابات ریاست جمهوری در استان به صندوق ها ریخته شد و برای انتخابات شوراها این رقم سه هزار و 400 رای بود.
وی در بحث تاخیر در شروع فعالیت شعب هم گفت : این مشکل در 24 شعبه روی داد که دلایلی از جمله مشکل در اتصال شعب به سامانه ، تاخیر در عبور صندوق ها از گیت های بازرسی حرم رضوی و عدم حضور به موقع ماموران انتظامی و یا نماینده فرماندار بوده است.
وی با بیان اینکه 75 هزار نیروی انسانی غیر سازمان یافته در برگزاری انتخابات فعال بودند ، گفت : به طور طبیعی مواردی از این دست در همه انتخابات ها بوده است اما در این دوره نسبت به همه آنها این میزان بسیار کمتر است.
وی اظهار کرد : در کل انتخابات هم 100 فقره شکایت واصل شد و هیات های نظارت در بحث انتخابات شوراها در 14 شهر و چند روستا دستور بازشماری آرا را صادر کرد که در بازنگری آرای صندوق ها در 4 شهر تغییراتی ایجاد شد چنانکه در سرخس ، جای نفر پنجم و ششم ، در گلمکان نفر سوم و ششم ، گلبهار نفرپنجم و ششم ، باخرز سوم و ششم تغییر کرد و در سایر شهرها از جمله مشهد بازشماری تغییری در جایگاه افراد ایجاد نکرد.
وی تصریح کرد : در روستاها هم انتخابات پنج روستا باطل شد که دو روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد و سه روستای شهرستان طرقبه - شاندیز بود و در نهایت صحت و سلامت انتخابات در دو هزار و 540 روستا و 73 شهرتایید شد.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
1906/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.