سید حمید حسینی روز یکشنبه در حاشیه نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس گروهک داعش در کشورهای عراق و سوریه در حال نابودی است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه کشوهای مسلمان علیه جریانهای تکفیری و داعش ایفا کرده بطوری که اگر حضور و تلاش ایران نبود ما در مبارزه با داعش هیچکاری نمی توانستیم انجام دهیم.
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق گفت: هم اکنون جهان اسلام و نیروهای انقلابی خود را پیدا کرده اند که این امر نقش مهمی در تامین امنیت منطقه دارد.
وی بر لزوم تحکیم وحدت بین مسلمانان تاکید و بیان کرد: وحدت باید عملی باشد نه شعاری. بیرون راندن تروریستهای داعش از مناطق سنی نشین عراق نمونه عینی ثمرات وحدت بین مسلمانان است.
حسینی همچنین به رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره و بیان کرد: همه رسانه های جهان اسلام باید این رویداد مهم را به خوبی پوشش داده و در معرفی ظرفیتهای مشهدالرضا(ع) کوشا باشند.
نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیونهای اسلامی در چارچوب برنامه های رویداد مشهد 2017 با حضور 230 شبکه از 36 کشور طی روزهای 11 تا 13 تیر جاری در مشهد در حال برگزاری است.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.