به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا روز جمعه در حاشیه دیدار با اعضای خانه صنعت و معدن سبزوار طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی و انتقال دانش و تکنولوژی از قابلیت مناسب در حوزه صادرات برخوردار است.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از محصولات صادراتی ایران کالاهای مصرفی است، اظهار کرد: محصولات کشاورزی، پتروشیمی، مواد غذایی و محصولات فولادی ایران نیز از جمله کالاهای صادراتی هستند که تلاش شده است با توسعه زیرساخت ها و تسهیل امور بانکی بین کشورها زمینه صادرات آنها نیز فراهم شود.
وی گفت: افزایش ارتباط بین بانک ها در دوران پس از برجام بخش مهمی از زیرساخت های صادراتی کشور را تشکیل می دهد و یکی از مهمترین طرح های وزارت، صنعت، معدن و تجارت بررسی افزایش راه های صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورهاست.
صالحی نیا افزود: باید قابلیت های صادراتی محصولات ایرانی را افزایش داد تا کشورها و بازارهای هدف پذیرا و خریدار این محصولات باشند.
وی اظهار کرد: اختصاص 100 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و بهسازی تجهیزات کارخانه ها و کارگاه های تولیدی کشور نیز در همین راستا صورت می گیرد تا زمینه برای افزایش کیفیت محصولات صادراتی فراهم شود.
وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد فرصت برای عقد قراردادهای مشترک بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی است تا بستر انتقال تکنولوژی به کشور فراهم شود.
صالحی نیا افزود: مهمترین هدف از عقد این قراردادها صدور 30 درصد محصولات تولیدی به کشورهای همجوار و همسایه است.
وی ادامه داد: بازار روسیه فرصت مناسب برای بازرگانان ایرانی است که باید با شناسایی نیازهای این کشور محصولات خود را به روسیه صادر کنند.
وی اظهار کرد: روسیه از نظر تکنولوژی در زمره کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می شود و سطح صادرات به این کشور نسبت به سایر کشورهای همجوار از اهمیت ویژه ای برخودار است و نمی توان هر محصولی را به این کشور صادر کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به رغم لغو تحریم ها و افزایش صادرات محصولات ایرانی، بازرگانان کشور با مشکلاتی در زمینه کیفیت، کمیت، ارتباطات بین بانکی با برخی کشورها مواجه هستند که تلاش برای رفع این موانع ادامه دارد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.