سعید جلیلی روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس در مشهد افزود: اگر روز قدس احیاء شود و ملتهای اسلامی از استکبار برائت بجویند، امت اسلامی مقدرات خود را در دست خواهد گرفت.
وی ادامه داد: این مناسبات ظالمانه بر اساس اینکه منطق قدیمی استکبار و اینکه زور ما بیشتر است شکل گرفته و همین روابط تعیین کرده است که چند کشور باید سلاح هسته ای داشته باشند .
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد :باراک اوباما که برخی از او تلقی مودب و باهوش داشتند در سال 2015 در تدوین استرتژی امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که این کشور باید رهبری جهان را برای 100 سال آینده حفظ کند و این استراتزژی نیز با همین منطق شکل گرفته که ما قدرتمان بیشتر است .
او افزود: درچارچوب این مناسبات ظالمانه جهانی است که رژیم صهیونیستی شکل می گیرد و روند اشغال و تجاوز آن مشروعیت پیدا می کند و اینگونه است که این رژیم در سالهای 1947 و 1968 صاحب مرزهای جدید و بیشتری می شود .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: کسانی که ادعای لیبرال دموکراسی دارند در این مناسبات جهانی بیشترین ارتباط را با اسرائیل داشته و آن را نماد لیبرال دموکراسی معرفی می کنند.
او اضافه کرد:هیتلر جنایات خود را با عنوان فاشیسم و نازیسم مرتکب می شد، اما امروز اینها بدتر از هیتلر و با ادعای آزادی و دموکراسی مرتکب جنایت می شوند چرا که زور و تزویر را با هم می خواهند.
جلیلی گفت: قدرتهای سلطه گر هر صدای مخالفی را در دنیا سرکوب می کنند واز اهرم ترساندن و تهدیدهای نظامی و اقتصادی استفاده کرده و موفقیتهایی را برای خود شکل می دهند.
وی تصریح کرد: اهمیت انقلاب اسلامی این است که در این میانه ملتی دعوت خدا و رسول را اجابت می کند و نمی ترسد و با وجود اینکه دشمنان این ملت می خواستند شاه و صدام بمانند اما آنها رفتند و ملت ماندند و دشمنان نمی خواستند این ملت هسته ای شود اما شد .
جلیلی اظهار کرد:این ملت الهام بخش می شود و نه تنها خرمشهر را آزاد می کند بلکه جنوب لبنان ا نیز آزاد کرد و الهام بخش حزب الله لبنان و حماس سنی می شود و شکستهای رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه از این الهام بخشی انقلاب اسلامی رقم می خورد .
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: بر اساس ادعای خودشان، جمهوری اسلامی ایران امروز در این منطقه نا امن؛‌ قدرت امنیتی مثال زدنی دارد و اینها حاصل تفکر انقلابی است یعنی همان تفکری که فرزندان این ملت در دفاع مقدس نشان دادند .
او ادامه داد: آنها می دانند زور و جنگ افزار دیگر بر این ملت تاثیر گذار نیست، بنابراین به دنبال انحراف در مبارزه این ملت هستند و می خواهند با اسلام لیبرالی ملت را از مبارزه منصرف کنند .
جلیلی با اشاره به حملات موشکی اخیر کشورمان گفت:مردم ما به موشک و دفاع خود شک ندارد و می داند کسی به ما امنیت را هدیه نمی کند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
6012/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.